|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinler Tarihi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MÜNİR YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. Dinleri değişik açılardan sınıflandırır. Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir. Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dinler Tarihini tarihsel süreçte anlatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; ´din´ kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yahudilik I |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 279-305. |
Anlatım |
|
2 |
Yahudilik II |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 305-329. |
Anlatım |
|
3 |
Yahudilik III |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 329-349. |
Anlatım |
|
4 |
Hıristiyanlık I |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 351-373. |
Anlatım |
|
5 |
Hıristiyanlık II |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 373-390. |
Anlatım |
|
6 |
Hıristiyanlık III |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 390-413. |
Anlatım |
|
7 |
Hıristiyanlık IV |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 413-441. |
Anlatım |
|
8 |
Vize |
Kaynakların Tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
İslam I |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 443-459. |
Anlatım |
|
10 |
İslam II |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 459-483. |
Anlatım |
|
11 |
Senkretik ve Yeni Dini Hareketler |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 485-509. |
Anlatım |
|
12 |
Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 511-563. |
Anlatım |
|
13 |
Karşılaştırmalı Dinler I |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 587-601. |
Anlatım |
|
14 |
Karşılaştırmalı Dinler II |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 601-615. |
Anlatım |
|
15 |
Karşılaştırmalı Dinler III |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 615-625. |
Anlatım |
|
16/17 |
Final |
Kaynakların Tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi, Prof.Dr. Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıcından Günümüze Dinler Tarihi, Prof. Dr. Mehmet Aydın, Dinler Tarihi, Annemarie Schimmell, Dinler Tarihine Giriş, Mircae Eliade, Dinler Tarihi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
5 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
5 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
1 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
3 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
2 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
2 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|