|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapça 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 119 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
11 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arap harfleri ile sağdan sola yazar. Arapça cümle kurar.
Arapça metinleri okur.
Kendini Arapça olarak tanıtır.
Kuran ayetlerini anlamaya başlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arap harflerini tanımak ve bu harflerle sağdan sola yazabilmek. Arapça cümle kurabilmak. İsim ve fiil çeşitlerini öğrenmek, çakimlerini yapabilmek. Arapça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak. Arapça´yı İlahiyat anabilim dallarında uygulamak. Kur´an Dili Arapçayı öğrenmek. Dini metinleri okuyup anlamak. Basit seviyede Arapça konuşmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Arap harfleri ve bu harflerle yazma. Cümle yapısı. İsim cümlesi. İsim çeşitleri: Marife nekre isimler. Müzekker ve müennes isimler. Müfred, müsenna ve cemi isimler. İsmin çekimi. Fiil cümlesi: Fiil çeşitleri: Mazi, muzari ve emir fiiler ve çekimleri. Lazım ve muteaddi fiiler. Aksamı seba. Sayırlar. (1-20 arası) Kendini tanıtma. Yer sorma. Gündelik hayatta gerekli ifadeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, uygulama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Harflerin tanıtımı,selamlaşma |
Ku´andan süreleri okuma |
Anlatım, soru-cevap, okuma |
|
2 |
Harflerin yazım kuralları, Lam-ı tarif ve tenvin.
Selamlaşma ve tanışma |
Ku´andan süreleri okuma |
Anlatım, soru-cevap, okuma |
|
3 |
Hemze ve med harfleri. İsim cümlesi. İsim ve çeşitleri. |
Ku´andan süreleri yazma |
Anlatım, soru-cevap, yazma |
|
4 |
Harekeler ve şedde, İsim cümlesi. Haber türleri. |
Konuyu evde Kuran´dan çalışma |
Anlatım, soru-cevap, uygulama |
|
5 |
Şemsi ve kameri harfler.Fiil cümlesi ve mazi fiil
Kendini tanıtma. |
Konuyu evde Kuran´dan çalışma |
Anlatım, soru-cevap, uygulama |
|
6 |
Aksam-ı seba |
Konuyu evde Kuran´dan çalışma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
7 |
Kelime ve cümle yazma çalışması. Aksam-ı seba. Soru ve cevap harfleri |
Konuyu evde Kuran´dan çalışma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
8 |
ARASINAV |
Konu tekrarı |
YAZILI ve UYGULAMA |
|
9 |
Fiil-fail uyumu. Muzari fiil çekimi. Muzarinin başına gelen harf ve edatlar , Hâze ve hâziıî nin nin kullanımı |
Subhaneke Duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
10 |
Müzekker ve müennes isimler, Nehy-i hazır,nehy-i gâib, emr-i gâib,Hâze ve hâziıî nin nin kullanımı |
Ettahiyyatu duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
11 |
Müfred müsenna ve cemi isimler, Mezid fiiller ve babları:if´âl, tef´îl ve müfâale babları,Karşılaşma |
Allahumme Salli ve Barik duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
12 |
Cemi çeşitleri, İsm-i fâil |
Rabbena duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
13 |
İnfiâl, iftiâl,tefe´ul, tefâ´ul, if´ilâl, ve istif´âl babları, Hava alanında |
Kunud duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
14 |
İsim cümlesi - mübteda haber uygunluğu,tabii mastarlar |
Kund duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
15 |
Fiil cümlesi - fiil fail uygunluğu ism-i zaman ve ism-i mekan |
Amentu duasını yazma |
Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
el-Arbiyye Serisi (Candaş Yayınları), 9 Kitap
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Arapça, Hikmet Cücen
Hüseyin Günday - Şener Şahin, Sarf; Nahiv
Hüseyin Tural Sarf
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
2 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
3 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
3 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
3 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
3 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
3 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
2 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
10 |
140 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 273 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 10.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 11 |
|
|
|