Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arapça 1

Dersin Kodu : IL 119

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 11

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP
Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arap harfleri ile sağdan sola yazar.
Arapça cümle kurar. Arapça metinleri okur. Kendini Arapça olarak tanıtır. Kuran ayetlerini anlamaya başlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Arap harflerini tanımak ve bu harflerle sağdan sola yazabilmek. Arapça cümle kurabilmak. İsim ve fiil çeşitlerini öğrenmek, çakimlerini yapabilmek. Arapça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak. Arapça´yı İlahiyat anabilim dallarında uygulamak. Kur´an Dili Arapçayı öğrenmek. Dini metinleri okuyup anlamak. Basit seviyede Arapça konuşmak.

Dersin İçeriği : Arap harfleri ve bu harflerle yazma. Cümle yapısı. İsim cümlesi. İsim çeşitleri: Marife nekre isimler. Müzekker ve müennes isimler. Müfred, müsenna ve cemi isimler. İsmin çekimi. Fiil cümlesi: Fiil çeşitleri: Mazi, muzari ve emir fiiler ve çekimleri. Lazım ve muteaddi fiiler. Aksamı seba. Sayırlar. (1-20 arası) Kendini tanıtma. Yer sorma. Gündelik hayatta gerekli ifadeler.

Dersin Dili : Arapça

Dersin Yeri : derslik, uygulama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Harflerin tanıtımı,selamlaşma Ku´andan süreleri okuma Anlatım, soru-cevap, okuma
2 Harflerin yazım kuralları, Lam-ı tarif ve tenvin. Selamlaşma ve tanışma Ku´andan süreleri okuma Anlatım, soru-cevap, okuma
3 Hemze ve med harfleri. İsim cümlesi. İsim ve çeşitleri. Ku´andan süreleri yazma Anlatım, soru-cevap, yazma
4 Harekeler ve şedde, İsim cümlesi. Haber türleri. Konuyu evde Kuran´dan çalışma Anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Şemsi ve kameri harfler.Fiil cümlesi ve mazi fiil Kendini tanıtma. Konuyu evde Kuran´dan çalışma Anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Aksam-ı seba Konuyu evde Kuran´dan çalışma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
7 Kelime ve cümle yazma çalışması. Aksam-ı seba. Soru ve cevap harfleri Konuyu evde Kuran´dan çalışma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
8 ARASINAV Konu tekrarı YAZILI ve UYGULAMA
9 Fiil-fail uyumu. Muzari fiil çekimi. Muzarinin başına gelen harf ve edatlar , Hâze ve hâziıî nin nin kullanımı Subhaneke Duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
10 Müzekker ve müennes isimler, Nehy-i hazır,nehy-i gâib, emr-i gâib,Hâze ve hâziıî nin nin kullanımı Ettahiyyatu duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
11 Müfred müsenna ve cemi isimler, Mezid fiiller ve babları:if´âl, tef´îl ve müfâale babları,Karşılaşma Allahumme Salli ve Barik duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
12 Cemi çeşitleri, İsm-i fâil Rabbena duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
13 İnfiâl, iftiâl,tefe´ul, tefâ´ul, if´ilâl, ve istif´âl babları, Hava alanında Kunud duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
14 İsim cümlesi - mübteda haber uygunluğu,tabii mastarlar Kund duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
15 Fiil cümlesi - fiil fail uygunluğu ism-i zaman ve ism-i mekan Amentu duasını yazma Anlatım, soru-cevap,uygulama, uygulama
16/17 YILSONU SINAVI Konu tekrarı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  el-Arbiyye Serisi (Candaş Yayınları), 9 Kitap
Diğer Kaynaklar  Arapça, Hikmet Cücen
 Hüseyin Günday - Şener Şahin, Sarf; Nahiv Hüseyin Tural Sarf


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 3
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 3
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 3
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 1
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 3
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 2
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 273
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.92
Dersin AKTS Kredisi: 11