|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Binalarda Nem Yalıtımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM485 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı fiziği açısından nemin oluşturabileceği temel sorunların bilincine varır Suyun (basınçlı veya basınçsız) etki derecesine göre yalıtım yöntemini belirler Çeşitli yapı malzemeleri ile yapı elemanlarına ait detaylar hazırlar; Yürürlükteki yalıtımla ilgili standart ve mevzuatları kullanır Depremler karşısında yapının temel yalıtımının önemini kavrar Tarihi yapılarda nem sorunlarına çözüm getirir Yeşil çatının temel prensiplerini ve detaylarını çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapılarda nem yalıtımı ile, yapı hasarının önüne geçmek ; yapı elemanları ve malzemeleri korumak; ve böylece olası ekonomik kayıpları önlemek ; insan sağlığı açısından konforlu bir mekanın elde edilmesi konusunda bilgi ve beceriyi kazanmak gibi konularda bilgi sahibi olur. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel / teorik tanıtım ile yapıda nem yalıtımının kavramı, amacı, önemi vb. konuların ; TS, ISO vb. malzeme ve yalıtım standartlarının açıklanması,
Suyun (basınçlı ve basınçsız) etki derecesine göre yalıtım yöntemlerine ait bilgi verme,
Sistem kesiti üzerinden konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi; 1/2, 1/5 ölçekli nokta detayları ve malzemeler aracılığıyla, bahçe çatı, havuz vb. oluşumları analiz etme
Konu ile ilgili araştırma ödevlerinin verilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Malzeme Labratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş, Malzeme yapısı ve özellikleri |
Konu üzerinde inceleme ve araştırma |
Konu ile ilgili araştırma, inceleme |
|
2 |
Nem / Su yalıtımı tanım ve önemi |
Konu üzerinde inceleme ve araştırma |
Sunum ve anlatım |
|
3 |
Nem yalıtımı ve yalıtım malz. tarihçesi |
Konu üzerinde inceleme, araştırma |
Sunum, anlatım ve tartışma |
|
4 |
Nem yalıtımı ile ilgili terimler, eski yapılar |
Konu üzerinde inceleme, araştırma |
Sunum, anlatım ve tartışma |
|
5 |
Nem yalıtım malzemeleri ve yöntemleri |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Sunum, anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yapılarda korozyon |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
7 |
Yapısal nem yalıtımı ve detaylar |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
8 |
Yüzeysel nem yalıtımı ve detaylar |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
9 |
Sürme esaslı yalıtım ve detaylar |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav - Ödev teslimi
|
Sınav - İlgili okuma, inceleme |
Ara sınav - Ödev teslimi |
|
11 |
Yeşil çatı ve detaylar |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
12 |
Havuz, derz vb. yalıtım ve detaylar |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
13 |
Nem yalıtımı standart ve yönetmelikler |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
14 |
Nokta detayları ve uygulama |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
15 |
Nokta detayları ve uygulama |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı - Sınav raporunun sunumu |
Final sınavı, ilgili okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Binalarda Nem Yalıtımı" Çerçi, S., Ders notları, (2012)
"Yapılarda Su İzalosyonu" Lufsky, K., Seyaş yayınları, (1980) İstanbul
"Waterproofing the Building Envelope", McGraw – Hill, Inc., (1993),A.B.D
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
"Yapı Malz. Bilimi, Özell. ve Den”, Kocataşkın., F. Birsen Yayınları, İst, (2000).
www.yalitim.com/Urunler_Liste.asp?Tur=4
“Yapı Malzemesi”, Artel,T., Osman Yalçın Matbaası., İstanbul, (1969)
”Yapı Fiziği ve Malzemesi”, Eriç, M., Literatür Yayınları (2002)
www.insaatim.com/?pid=yazidetay&yazi=177
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
3 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
2 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
3 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
2 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
3 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 61 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|