Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Binalarda Nem Yalıtımı

Dersin Kodu : MIM485

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yapı fiziği açısından nemin oluşturabileceği temel sorunların bilincine varır
Suyun (basınçlı veya basınçsız) etki derecesine göre yalıtım yöntemini belirler
Çeşitli yapı malzemeleri ile yapı elemanlarına ait detaylar hazırlar; Yürürlükteki yalıtımla ilgili standart ve mevzuatları kullanır
Depremler karşısında yapının temel yalıtımının önemini kavrar
Tarihi yapılarda nem sorunlarına çözüm getirir
Yeşil çatının temel prensiplerini ve detaylarını çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yapılarda nem yalıtımı ile, yapı hasarının önüne geçmek ; yapı elemanları ve malzemeleri korumak; ve böylece olası ekonomik kayıpları önlemek ; insan sağlığı açısından konforlu bir mekanın elde edilmesi konusunda bilgi ve beceriyi kazanmak gibi konularda bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği : Görsel / teorik tanıtım ile yapıda nem yalıtımının kavramı, amacı, önemi vb. konuların ; TS, ISO vb. malzeme ve yalıtım standartlarının açıklanması, Suyun (basınçlı ve basınçsız) etki derecesine göre yalıtım yöntemlerine ait bilgi verme, Sistem kesiti üzerinden konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi; 1/2, 1/5 ölçekli nokta detayları ve malzemeler aracılığıyla, bahçe çatı, havuz vb. oluşumları analiz etme Konu ile ilgili araştırma ödevlerinin verilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Malzeme Labratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş, Malzeme yapısı ve özellikleri Konu üzerinde inceleme ve araştırma Konu ile ilgili araştırma, inceleme
2 Nem / Su yalıtımı tanım ve önemi Konu üzerinde inceleme ve araştırma Sunum ve anlatım
3 Nem yalıtımı ve yalıtım malz. tarihçesi Konu üzerinde inceleme, araştırma Sunum, anlatım ve tartışma
4 Nem yalıtımı ile ilgili terimler, eski yapılar Konu üzerinde inceleme, araştırma Sunum, anlatım ve tartışma
5 Nem yalıtım malzemeleri ve yöntemleri Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Sunum, anlatım ve tartışma
6 Yapılarda korozyon Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
7 Yapısal nem yalıtımı ve detaylar Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
8 Yüzeysel nem yalıtımı ve detaylar Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
9 Sürme esaslı yalıtım ve detaylar Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
10 Ara sınav - Ödev teslimi  Sınav - İlgili okuma, inceleme Ara sınav - Ödev teslimi
11 Yeşil çatı ve detaylar Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
12 Havuz, derz vb. yalıtım ve detaylar Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
13 Nem yalıtımı standart ve yönetmelikler Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
14 Nokta detayları ve uygulama Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
15 Nokta detayları ve uygulama Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma Konu ile ilgili örnekleri inceleme ve tartışma
16/17 Final Sınavı - Sınav raporunun sunumu Final sınavı, ilgili okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "Binalarda Nem Yalıtımı" Çerçi, S., Ders notları, (2012)
 "Yapılarda Su İzalosyonu" Lufsky, K., Seyaş yayınları, (1980) İstanbul
  "Waterproofing the Building Envelope", McGraw – Hill, Inc., (1993),A.B.D
Diğer Kaynaklar  "Yapı Malz. Bilimi, Özell. ve Den”, Kocataşkın., F. Birsen Yayınları, İst, (2000). 
  www.yalitim.com/Urunler_Liste.asp?Tur=4
 “Yapı Malzemesi”, Artel,T., Osman Yalçın Matbaası., İstanbul, (1969)
  ”Yapı Fiziği ve Malzemesi”, Eriç, M., Literatür Yayınları (2002)
 www.insaatim.com/?pid=yazidetay&yazi=177


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 4
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 3
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 2
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 3
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 2
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 3
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 61
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.44
Dersin AKTS Kredisi: 2