Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İhale Çeşitleri Ve Uygulamaları

Dersin Kodu : MIM435

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir şeyin/işin en iyi ve en kaliteli olarak en uygun şartlarda neticelendirilmesi gereklidir. Bunun ihale kanunu çerçevesinde, ihale yapılarak elde edilmesinin taraflara kazandırdıkları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarafların (İdare-yüklenici) yapım, imalat, proje yarışması, mal alım satımı, kiralama v.b. işlerini amaçlarına en uygun şekilde gerçekleştirebilmeleri için ihale çeşitleri ve uygulamaları ile ilgili bilgiler verilmesi hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği : Günümüzde şirketler veya şahısların birçoğu yapım işlerinin bir kısmını veya tamamını ihale yolu ile yapmakta/yaptırmaktadır. Bu yüzden ihalenin ne olduğu, tarafların tanımı, çeşitleri, kimlerin katılabildiği, nasıl yapılabileceği ve sonuçlandırılabileceğinin tanımı yapılacaktır. Ayrıca çeşitli uygulama örnekleri de yapılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanıtımı ilgili kitaplara çalışmak Sözlü anlatım
2 İhale çeşitlerinin anlatımı ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
3 4734 sayılı ihale kanunu ve tartışma ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
4 İhale Uygulama örnekleri ve üzerinde tartışma ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
5 İhale Uygulama örnekleri ve üzerinde tartışma ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
6 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
7 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
8 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
9 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
10 Vize (Ödev ara teslimi) ilgili kitaplara çalışmak Ödev teslimi
11 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
12 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
13 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
14 İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması ilgili kitaplara çalışmak Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sunguroğlu, K., Yapı İşletmesi, Şantiye Tekniği, Maliyet Hesapları, Bilim Yayınları, Ankara, 1996
Diğer Kaynaklar  4734 Sayılı İhale Kanunu


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10
    Ödev/Proje/Diğer 1 90
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 3
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 1
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 0
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 0
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 1
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 2
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 0
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 0
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2