|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Proje 7 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM415 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Nitelikli yaşam çevreleri oluşturmanın gerektirdiği, çok boyutlu (işlevsel, görsel, teknik, kültürel gereklilikleri aynı anda karşılayan) bir tasarım yaklaşımını geliştirir
Bina tasarımı ile ilişkili olarak strüktürel tasarım, inşaat ve mühendislik problemlerini tartışır Kullanıcıların gereksinimlerini karşılamak üzere imar mevzuatı, maliyet faktörleri ve getirdiği kısıtlamalar dahilinde gerekli tasarımları yapabilir Gerek yaya, gerekse araç dolaşım kurgusu, açık alan kullanım biçimleri ve çevresel doku üzerindeki dönüştürücü etkilerin göz önünde bulundurur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MIM316 Mimari Proje 6
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari tasarıma yaklaşım, problem tanımlama, yaratıcı tasarım önerileri geliştirme, kentsel ölçekte tasarım yapabilme ve kavramsal altyapı konularında bilgi sahibi olur |
|
Dersin İçeriği |
: |
Problem tanımlama, alan analizi, örnek çözümleri inceleme, özgün tasarım çözümleri üretme, mimari tasarım projeleri hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre Analizi Literatür Araştırması Örnek Yapı incelemes |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
2 |
İhtiyaç Programının geliştirilmesi Tasarlama Hedeflerinin ve Ana Fikrin belirlenmesi Poster, Eskiz ve Maket Çalışması: Öneri geliştirme |
İlgili okuma ve araştırma |
Literatür araştırması ile ilgili öğrenci sunuşları |
|
3 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje Alanı ve konusu ile ilgili analizlerin sunuşu |
|
4 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
5 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
6 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
7 |
1. Arasınav |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Eskiz sınavı |
|
8 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
9 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
10 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
11 |
2. Arasınav |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme jürisi |
|
12 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
13 |
Proje sunuş çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
14 |
Proje sunuş çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
15 |
Proje sunuş çalışmaları |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
16/17 |
Son sınav |
İlgili okuma, araştırma, çizim ve maket hazırlama |
Proje değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
3 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
0 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 190 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|