Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliyet Oluşturma İşl. |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM412 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğrudan veya ihaleli olarak elde etmeyi düşündüğümüz herhangi bir şeyin/işin (yapım, imalat, mal alım satımı v.b.) miktar ve maliyetinin hesaplanabilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir işin proje veya uygulama üzerinden, tahmini veya kesin olarak miktarının ve fiyatının belirlenebilmesi için işin içinde yer alan imalat kalemlerinin sıralı ayrıştırılmış ve eksiksiz olarak belirlenebilmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapım maliyetinin nelerden oluşacağı, nasıl hazırlanacağı, hangi adımların takip edileceği açıklanacaktır. Örnek projeler seçilecek ve bunlara bağlı olarak maloluş hesapları yapılacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanıtımı |
ilgili kitaplara çalışmak |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Yapı veya herhangi bir şeyin miktar ve maliyet (metraj ve fiyatlandırma) hesabı ile ilgili gerekçeli açıklamalar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
3 |
Yapı veya herhangi bir şeyin miktar ve maliyet (metraj ve fiyatlandırma) hesabı ile ilgili gerekçeli açıklamalar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
4 |
Dersin kapsamı çerçevesinde öğrencilerle küçük veya orta ölçekli bir (proje veya bina tadilatı ile ilgili) maliyet oluşturma çalışması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
5 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma çalışmaları ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
6 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
7 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
8 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
9 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
10 |
Vize (Ödev ara teslim) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Ödev teslimi |
|
11 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
12 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
13 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
14 |
Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
15 |
Final Sınavı |
ilgili kitaplara çalışmak |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
1 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
1 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
1 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|