Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maliyet Oluşturma İşl.

Dersin Kodu : MIM412

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğrudan veya ihaleli olarak elde etmeyi düşündüğümüz herhangi bir şeyin/işin (yapım, imalat, mal alım satımı v.b.) miktar ve maliyetinin hesaplanabilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bir işin proje veya uygulama üzerinden, tahmini veya kesin olarak miktarının ve fiyatının belirlenebilmesi için işin içinde yer alan imalat kalemlerinin sıralı ayrıştırılmış ve eksiksiz olarak belirlenebilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği : Yapım maliyetinin nelerden oluşacağı, nasıl hazırlanacağı, hangi adımların takip edileceği açıklanacaktır. Örnek projeler seçilecek ve bunlara bağlı olarak maloluş hesapları yapılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanıtımı ilgili kitaplara çalışmak Sözlü anlatım
2 Yapı veya herhangi bir şeyin miktar ve maliyet (metraj ve fiyatlandırma) hesabı ile ilgili gerekçeli açıklamalar ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
3 Yapı veya herhangi bir şeyin miktar ve maliyet (metraj ve fiyatlandırma) hesabı ile ilgili gerekçeli açıklamalar ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
4 Dersin kapsamı çerçevesinde öğrencilerle küçük veya orta ölçekli bir (proje veya bina tadilatı ile ilgili) maliyet oluşturma çalışması ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar destekli projeksiyon
5 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma çalışmaları ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
6 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
7 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
8 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
9 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
10 Vize (Ödev ara teslim) ilgili kitaplara çalışmak Ödev teslimi
11 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
12 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
13 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
14 Öğrencilerin münferit olarak yapacakları (proje veya bina üzerinden) maliyet oluşturma ödevi ilgili kitaplara çalışmak Tartışma
15 Final Sınavı ilgili kitaplara çalışmak Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  M.E. Öcal, A. Pancarcı, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10
    Ödev/Proje/Diğer 1 90
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 5
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 1
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 5
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 1
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 1
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 5
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 1
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3