Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fiziksel Çevre Denetimi 2

Dersin Kodu : MIM385

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yapı dediğimiz fiziksel çevreyi (iç-yakın dış çevre), çeşitli gürültü ve aydınlatma sorunlarına karşı teknik ve planlama ilişkileri çerçevesinde, oluşturabilme becerisi elde etmek ve çeşitli tasarım çalışmalarında kullanabilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fiziksel çevreyi (Yapı/iç-dış mekan) oluştururken veya tasarlarken, onu ilgilendiren sorun ve çözümlerin (gürültü ve aydınlatma) farkına varılarak bilgilenmek

Dersin İçeriği : Yapı ve yakın çevresi tasarlanırken, ses ve aydınlatma bakımından, yapı içinde ve dışında alınması gereken tedbirler anlatılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriğinin anlatılması ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
2 İç ve dış ortamlarda ses ve etkileri ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
3 Ses ile ilgili fiziksel açıklamalar ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
4 Hava ve darbe etkili sese maruz kalan çeşitli yapı bileşenleri ve bunlar üzerinde alınması gerekli tedbirler ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
5 Hava ve darbe etkili sese maruz kalan çeşitli yapı bileşenleri ve bunlar üzerinde alınması gerekli tedbirler ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
6 Çeşitli yapılarda ses açısından mekansal ilişki ve düzenlemeler ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
7 Akustik tedbirler alınması gereken yapılar ve mekanda üretilen sesin anlaşılır olabilmesi için yapılacak EKO hesabı/Eko hesabı ödevi ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
8 Akustik tedbirler alınması gereken yapılar ve mekanda üretilen sesin anlaşılır olabilmesi için yapılacak EKO hesabı/Eko hesabı ödevi ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
9 Aydınlatma ile ilgili genel bilgilendirme ve doğal/ yapay aydınlatma ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
10 Vize ilgili kitaplara çalışmak Klasik sınav
11 Vize sorularının cevaplanması / Doğal ve yapay ışık kaynakları ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
12 Yapay ışık Kaynaklarının avantaj ve dezavantajları ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
13 Yapı içindeki mekanların doğal ve yapay aydınlatma için kullanım şekilleri, tefriş ve düzenlemeler ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı
14 Yapı yakın çevresi ve dış ortamda yapay aydınlatma ile ilgili alınması gerekli tedbirler ilgili kitaplara çalışmak Bilgisayar ve projeksiyon destekli ders anlatımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Şerefhanoğlu, M., Konutlarda Aydınlatma, Karaca Ofset Basımevi, İstanbul, 1972
 İZOCAM (ısı+ses+teknik)
Diğer Kaynaklar  Fiber Optik ve LED 2008 FİBERLİ (PSL Electronic Ürün Katalog Bilgileri)


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 0
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 5
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 5
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 5
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 4
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 5
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2