Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kompozit Malzemeler

Dersin Kodu : MIM356

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kompozit malzemeleri tanıır ve sınıflandırır
Dogal ve çağdaş kompozit malzemelerin fark ve özellikleri ile igili bilgi sahibi olur
Taneli kompozitlerin çeşitlerini, kullanımını vb. analiz eder
Özel dokulu yüzeyler, prekast ve prefabrik elemanların üretimi hakkında bilgi sahibi olur
Liflerle donatılı kompozitlerden metal, polimer vb. matris malzemeleri bilir
Tabakalı kompozitlerden cam, metal, ahşap, polimer vb. hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mimaride kullanılan kompozit malzemelerin fiziksel, mekanik. vb. özelliklerini ; kullanım, uygulama, üretim yöntemlerini; örnekler ile açıklar, tasarım ve uygulama aşamasında, birçok malzeme arasından amaca en uygun malzemeyi seçebilme ve kullanma becerisini verir.

Dersin İçeriği : Kompozit malzemelerin sınıflanması ve tanımlanması ; Doğal ve çağdaş kompozit malzemelerin fark ve özellikleri ; Taneli kompozitlerin çeşitleri, kullanımı vb. özellikleri ; Özel dokulu yüzeyler, prekast ve prefabrik elemanların üretimi ; Liflerle donatılı kompozitler metal, polimer vb. ; Tabakalı kompozitler cam, metal, ahşap, polimer vb

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kompozit malzemelere giriş ve tarihçe Konu ile ilgili okuma ve inceleme Anlatım
2 Kompozitlerin genel özellikleri, sınıflama Konu ile ilgili okuma ve inceleme Anlatım, Tartışma
3 Taneli komp. üretiminde kullanılan malzemeler. Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
4 Taneli kompozitler. beton, alçı, çimento Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
5 Taneli kompozitler, taşıyıcı, dolgu, kaplama vb. Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
6 Prekast ve prefabrik yapı elemanı üretimi Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
7 Liflerle donatılı komp. üretimide kullanılan malz Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
8 Metal, polimer, vb. liflerle matris malzemeler Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
9 Donatı olarak cam, asbest, yapay- doğal vb. lifler Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
10 Liflerle donatılı kompozitlerin yapıda kullanımı Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
11 Ara sınav - Ödev sunumları Konu ile ilgili okuma ve inceleme  Ara sınav-sunum Anlatım, tartışma
12 Tabakalı komp. ve üretimde kullanılan malzemeler Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
13 Metal, cam, polimer, ahşap vb. tabakalı kompozitler Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
14 Tabakalı, lifli vd.,kompozit malz. yapıda kullanımı Konu ile ilgili okuma ve inceleme Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
15 Kompozit malzemelerin kullanımına ait çağdaş uyugulamalar Konu ile ilgili okuma ve inceleme Anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı - Seminer  Sınav -Konu ile ilgili okuma ve inceleme Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   "Composite materials" Deborah D. L. Chung - (2003)
 "Materials Arch. in Detail", Rockport Publ., Inc.,USA,Ojeda, R. O., Pasnik M.,(2005),
 "Yapı Fiziği ve Malzemesi", Literatür, İstanbul, M., Eriç, , (2002),
Diğer Kaynaklar  "Kompozit Malzeme", Literatür Yayıncılık Ersoy, H. Y., İstanbul (2001)
 "Introduction to composite materials" , D.Hull and T.W. Clyne (1996)
 "Materials for Arch. Design", Laurence King Publishing Ltd.,İng.Bell,V.,B., (2006)


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 2
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 4
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 4
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 3
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 5
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2