|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kompozit Malzemeler |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM356 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kompozit malzemeleri tanıır ve sınıflandırır
Dogal ve çağdaş kompozit malzemelerin fark ve özellikleri ile igili bilgi sahibi olur
Taneli kompozitlerin çeşitlerini, kullanımını vb. analiz eder Özel dokulu yüzeyler, prekast ve prefabrik elemanların üretimi hakkında bilgi sahibi olur Liflerle donatılı kompozitlerden metal, polimer vb. matris malzemeleri bilir Tabakalı kompozitlerden cam, metal, ahşap, polimer vb. hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimaride kullanılan kompozit malzemelerin fiziksel, mekanik. vb. özelliklerini ; kullanım, uygulama, üretim yöntemlerini; örnekler ile açıklar, tasarım ve uygulama aşamasında, birçok malzeme arasından
amaca en uygun malzemeyi seçebilme ve kullanma becerisini verir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompozit malzemelerin sınıflanması ve tanımlanması ; Doğal ve çağdaş kompozit malzemelerin fark ve özellikleri ; Taneli kompozitlerin çeşitleri, kullanımı vb. özellikleri ; Özel dokulu yüzeyler, prekast ve prefabrik elemanların üretimi ; Liflerle donatılı kompozitler metal, polimer vb. ; Tabakalı kompozitler cam, metal, ahşap, polimer vb |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kompozit malzemelere giriş ve tarihçe
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Anlatım
|
|
2 |
Kompozitlerin genel özellikleri, sınıflama
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Taneli komp. üretiminde kullanılan malzemeler.
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
|
|
4 |
Taneli kompozitler. beton, alçı, çimento
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
|
|
5 |
Taneli kompozitler, taşıyıcı, dolgu, kaplama vb.
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
|
|
6 |
Prekast ve prefabrik yapı elemanı üretimi
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
|
|
7 |
Liflerle donatılı komp. üretimide kullanılan malz
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
|
|
8 |
Metal, polimer, vb. liflerle matris malzemeler
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme Örnekleri, sözlü anlatım
|
|
9 |
Donatı olarak cam, asbest, yapay- doğal vb. lifler
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
|
|
10 |
Liflerle donatılı kompozitlerin yapıda kullanımı
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
|
|
11 |
Ara sınav - Ödev sunumları
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Ara sınav-sunum
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Tabakalı komp. ve üretimde kullanılan malzemeler
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
|
|
13 |
Metal, cam, polimer, ahşap vb. tabakalı kompozitler
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım
|
|
14 |
Tabakalı, lifli vd.,kompozit malz. yapıda kullanımı
|
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Malzeme örnekleri, sözlü anlatım |
|
15 |
Kompozit malzemelerin kullanımına ait çağdaş uyugulamalar |
Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı - Seminer
|
Sınav -Konu ile ilgili okuma ve inceleme |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Composite materials" Deborah D. L. Chung - (2003)
"Materials Arch. in Detail", Rockport Publ., Inc.,USA,Ojeda, R. O., Pasnik M.,(2005),
"Yapı Fiziği ve Malzemesi", Literatür, İstanbul, M., Eriç, , (2002),
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
"Kompozit Malzeme", Literatür Yayıncılık Ersoy, H. Y., İstanbul (2001)
"Introduction to composite materials" , D.Hull and T.W. Clyne (1996)
"Materials for Arch. Design", Laurence King Publishing Ltd.,İng.Bell,V.,B., (2006)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
4 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
3 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|