|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Meslek Uygulama Bil. |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM336 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKİN ERTEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı üretimi ile ilgili resmi dökümanları tanır ve bilir Yapı ile ilgili izinlerin alınması hakkında bilgi sahibi olur Yapı üretiminin denetimi hakkında bilgi sahibi olur İnşaat sözleşmelerinin nasıl düzenleneceği ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur Metraj ve kaynak analizi yapar Birim fiyat analizi ve keşif çıkartılması hakkında bilgi sahibi olur İş programı hakkında bilgi sahibi olur ve iş programını okur İş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir yapının belirlenen maliyet, süre ve kalitede başarı ile tamamlanması için inşaası öncesi ve inşaası sırasında yapılması gerekenlerin genel hatları ve yasal çerçeve ile ilişkilendirilerek verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, yasa ve yönetmelikler, ruhsat alımı, yapı üretiminin denetimi, sözleşme yönetimi, metraj ve kaynak analizi, birim fiyat analizi, iş programı, işçi sağlığı ve iş güvenliği ve iş kanunu teorik ders ve örnekler yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Tanımlar |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Yasa ve Yönetmeliklere Giriş, İmar Kanunu |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
İmar Kanunu, TAKS, KAKS |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Ruhsat Alımı |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Yapı Üretiminin Denetimi |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Sözleşme |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Sözleşme, Teknik Şartname |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Yazılı sınav |
|
9 |
Metraj İşleri, Kaynak Analizi |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Birim Fiyat Analizi, Keşif Çıkartılması |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Tek Yönde ve Çift Yönde Sürekli Temel Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
İş Programı |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
İş Programı |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
İş Kanunu |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları (basılı değil), Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları (2009, Pancarcı, Öcal)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
3 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
2 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
3 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
4 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
1 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|