|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Taşıyıcı Sistem Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM335 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi Yaratıcılık ve ustalık düzeyinde entelektüel ve etnik becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretebilme, kendi çözümlerini ve sentezlerini kritik ederek yorumlayabilme Yapı malzemeleri, yapı elemanları ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamaları ile ilgili ilke ve standartları tanımlama ve ifade etme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş taşıyıcı sistemleri tanıma, tasarlayabilme, değerlendirme ve çözümleyebilme becerisinin kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sistem Tanımı ve Yapıların Sınıflandırılması,çağdaş taşıyıcı sistemlere duyulan gereksinme ,yüzeysel srüktürlerin tanımı, önemi ve sınıflandırılması,düzlem yüzeysel strüktürler,eğrilikli yüzeysel strüktürler,uzay kafes strüktürlerin tanımı, önemi, sistemi oluşturan öğeler,uzay kafes strüktürlerin oluşum ilkeleri /arasınav,uzay kafes strüktürlerin türleri, emel İlkeleri, örnekler asma germe strüktürlerin tanımı, asal öğeler (Örtü), yardımcı öğeler, sınıflandırılmaları,asma-Germe Strüktür Biçimlenişleri,şişirme (Pnömatik) sistemlerin tanımı, önemi,şişirme strüktürde Öğeler, sınıflandırılmaları, uygulama biçimleri ve çalışma ilkeleri,çok katlı yapı taşıyıcı sistemleri,,çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar,yıl sonu sınavı incenecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sistem Tanımı ve Yapıların Sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
2 |
Çağdaş Taşıyıcı Sistemlere Duyulan Gereksinme |
Kaynak okuma |
anlatım |
|
3 |
Yüzeysel Strüktürlerin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
4 |
Düzlem Yüzeysel Strüktürler |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
5 |
Eğrilikli Yüzeysel Strüktürler |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
6 |
Uzay Kafes Strüktürlerin Tanımı, Önemi, Sistemi Oluşturan Öğeler |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
7 |
Uzay Kafes Strüktürlerin Oluşum İlkeleri /arasınav |
Kaynak okuma |
anlatım- arasınav |
|
8 |
Uzay Kafes Strüktürlerin Türleri, Temel İlkeleri, Örnekler |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
9 |
Asma Germe Strüktürlerin Tanımı, Asal Öğeler (Örtü), Yardımcı Öğeler, Sınıflandırılmaları |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
10 |
Asma-Germe Strüktür Biçimlenişleri |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
11 |
Şişirme (Pnömatik) Sistemlerin Tanımı, Önemi, |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
12 |
Şişirme strüktürde Öğeler, Sınıflandırılmaları, Uygulama Biçimleri ve Çalışma İlkeleri. |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
13 |
Çok Katlı Yapı Taşıyıcı Sistemleri. |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
14 |
Çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar |
Kaynak okuma |
anlatım- model ve cizim |
|
15 |
Yılsonu Sınavı |
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Campbell, D., (1996), Design İn Virtual Enviroment Using Architectural Metaphor
Hacısalihoğlu, H., (1998), Dönüşümler ve Geometriler, Ertem Yay, İstanbul,
Kurman, D., (2001), “Design In Space and Time”, Bits and Spaces, Birkhauser Publishers For
Architecture, Basel-Boston-Berlin
Lynn, G., (2002), “Canlanan Biçim”, (Çev. N. Togay),
Moaveni, S., (2003), Finite Element Analysis-Theory and Application with ANSYS, Pearson
Education Inc., New Jersey.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
0 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
0 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
0 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
0 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
5 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
0 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
4 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|