|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Elemanları |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM265 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKİN ERTEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı, yapı bileşeni, yapı elemanı ve yapı ile ilgili diğer tüm temel kavramları tanımlar. Temellerin çeşitleri ve temel ile ilgili esas bilgileri tanımlar ve yüzeysel temellerin plan ve kesitlerinin teknik çizim kurallarına göre ifade eder. Duvarları ve çeşitlerini tanımlar, taşıyıcı ve bölücü duvarları ayırt eder. Kullanılan malzemeye göre duvarları çizimle ifade eder. Bacaları listeler ve teknik özelliklerini ayırt eder. Döşemeleri tanımlar, çeşitlerini listeler ve ayırt eder. Betonarme döşemeleri plan ve kesitlerini farklı ölçeklerde çizerek ifade eder. Çelik döşemeler ile ilgili tanımlamaları yapar, tüm döşeme türlerini ayırt eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bina ile ilgili gerekli tüm kavramlar, arazi bilgileri, projenin zemine uygulanması ve temel, duvar, döşeme gibi yapı elemanlarını ayrı ayrı ele alarak, tasarım ve uygulama projesi yapabilecek düzeyde temel bilgileri vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, yapı yeri (yapı zemini, yapı çukuru ve yapının zemine uygulanması), temeller ve çeşitleri, duvarlar ve çeşitleri, döşemeler ve çeşitleri ve bacalar hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapı ve yapı ile ilgili temel kavramlar |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Temeller (Yüzeysel temeller) |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Temeller (Derin temeller) |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Duvarlar |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Bacalar |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Döşemeler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Pencereler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Pencereler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Vize |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Yazılı ve çizim sınavı |
|
10 |
Tekil Temel Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım, tartışma, çizim çalışması ve ödev |
|
11 |
Tek Yönde ve Çift Yönde Sürekli Temel Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım, tartışma, çizim çalışması ve ödev |
|
12 |
Plak Döşeme Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım, tartışma, çizim çalışması ve ödev |
|
13 |
Asmolen Döşeme Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım, tartışma, çizim çalışması ve ödev |
|
14 |
Kirişli ve Kaset Döşeme Plan ve Kesitlerinin Çizimi |
Konu ile ilgili ders notlarını inceleme |
Düz anlatım, tartışma, çizim çalışması ve ödev |
|
15 |
Final |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Çizim Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mimarlıkta Yapı- Yapım, Birsen Yayınevi, 2012, İstanbul (Prof. Dr. Erkin ERTEN)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ESER,L. :Geleneksel ve Geliştirilmiş Geleneksel Yapı 1-2, İTÜ Mimarlık Fakültesi
HASOL, D. :Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, Yapı Endüstri Merkezi
ILGAZ, T. :Isısal ve Nemsel Olaylarla İlgili Koşullar Açısından Sızdırmaz Örtümlü Dam Yapılar Üzerine Bir Araştırma, KTÜ
LUFSKY,K. :Bauwerksabdichtung, B.G:Teubner,
NEUFERT, E. :Yapı Tasarımı Temel Bilgileri, Güven Kitabevi
REICHERT, H. :Sperrschicht und Dichtschict im Hochbau, Verlagsgesellschaft
SCHILD,E./CASELMANN, H./DAHMEN,G./POHLENZ,R. : Bauphysik, Viweg Verlag, Braunschweig-Weisbaden
SCHILD,E./OSWALD,R./ROGIER,D./SCHWEIKERT,H. :Schwachstellen-Band 1-3, Flachdaecher-Dachterassen-Balkone
ANONİM:TS-3128,Binalarda Zemi Rutubetine Karşı Yapılacak Yalıtım İçin Yapım Kuralları,TSE
F.D.K.CHING: Çizimlerle Bina Yapım Rehberi
FOSTER,J.S./HARRİNGTON,R. :Structure and Fabric Part 1-2
CHUDLEN,R. :Construction Technology Vol:1-4
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
3 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
2 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
4 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
2 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 167 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|