|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimarlık Tarihi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM246 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. 17. ve 21. yüzyılları arasında dünya mimarlığının değişim sürecinin kavranması. 2. Sanayi devrimi öncesi ve sonrası sanat ve mimari mirasının temel bilgileri ve anlamına karşı hassasiyet kazanılması. 3. Endüstrileşmeyle değişen tasarım ilkelerine karşı ilgi uyandırmak ve teknolojik gelişmenin bina inşa etme olgusuyla ilişkisini kurmak. 4. 20. yüzyılda sanat ve mimari tasarımlar ve onları oluşturan kültür arasında kurulan anlamsal bağın analiz edilmesi. 5. Mimari tasarımda toplum, kültür, coğrafya ve mimari arasındaki ilişkilerin netleştirilmesi. 6. Değişen tasarım ilkelerine karşı ilgi uyandırmak, 17. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar ki süreçte zaman, yer ve lokal öğelerin bina inşa etme olgusuyla ilişkisini kurmak. 7. Çağdaş mimari tasarımların karmaşık yapısının kavranmas, eleştirel yorumlarından yeni yöntemler ve tasarımlar kurgulamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimarlık tarihi öğretileri doğrultusunda, ´Barok Dönemden, Sanayi Devrimi ve 20. Yüzyıl Sanat Akımlarına Kadar´ olan süreçteki tasarım kuramları anlatmaktadır. Modernleşme ve sanayileşmenin mimarlık bağlamındaki etkileri irdelenirken, toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin mimari üretimle ilişkisinin bilincine varmak amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Batı mimarlığında, 17. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar gelişen mimari ve sanatsal kavram ve kuramlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Genel Bilgi |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Özet Tekrar |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
3 |
Barok Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
4 |
Rokoko Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
5 |
Neo Klasisizm |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
6 |
Sanayi Devrimi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
7 |
Demir İnşaatı ve Eklektizm |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
8 |
Art Nouveau Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
9 |
Arasınav |
|
Yazılı Sınav |
|
10 |
20.YY Mimarisi / Art Deco Sanatı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
11 |
20.YY Mimarisi / De Stijl-Bauhaus-Fütürizm Sanatı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
12 |
20.YY Mimarisi / Konstrüktivizm-Kübizm-Ekspresyonizm Sanatı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
13 |
Modernizm - Postmodernizm |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
14 |
Dekonstrüktivizm |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
15 |
Öğrenci Sunumları |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Roth, L.M. Mimarlığın Öyküsü.
Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları.
Özer, B. Yorumlar, İstanbul, YEM Yayınevi
Gombrich, E. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi
Tanyeli, U., Sözen, M Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitapevi 1986.
Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları, Haşet Kitapevi.
Wycherley, R. E. Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Sanat Tarihi Ans. Görsel Yayınlar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
2 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
4 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|