|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Anl. Tek. 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM136 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TOLGA UZUN Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimari teknik çizim kuralları içinde 3 boyutlu çizim ve sunum tekniklerini tanımlar. Mimari projeyi üç boyutlu çizim ve sunum tekniği ile ifade eder. Mimari projenin sunumu için uygun teknikleri seçer ve kullanır. Bir mimari projenin uygun ölçekte maketini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari çizim ve sunum tekniğini kazanmak, üç boyutlu düşünme ve ifade edebilme becerisini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli grafik anlatım ve çizim teknikleriyle öğrencinin mimari ifade becerilerinin geliştirilmesi, üç boyutlu çizim tekniklerinin verilmesi, tek ve çift kaçışlı perspektif, aksonometrik perspektif ve maket yapımı ve serbest el çizim çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriğinin anlatılması |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Maket çalışması ile 3 boyutlu sunuma geçiş |
3 boyutlu sunum teknikleri hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
3 |
Maket çalışması |
Mimari maket yapımı hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
4 |
Kavalyer perspektif çalışması |
Kavalyer perspektif hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
5 |
Militer perspektif çalışması |
Militer perspektif hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
6 |
Ara Sınav |
Önceki konuların tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
7 |
Tek kaçışlı perspektif çalışması |
Tek kaçışlı perspektif hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
8 |
Tek kaçışlı perspektif çalışması |
Tek kaçışlı perspektif alıştırmaları yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
9 |
Çift kaçışlı perspektif çalışması |
Çift kaçışlı perspektif hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
10 |
Çift kaçışlı perspektif çalışması |
Çift kaçışlı perspektif alıştırmaları yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
11 |
Ara Sınav |
Önceki konuların tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
12 |
Serbest el çizim ve boyama çalışması |
Serbest el çizim ve boyama hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
13 |
Serbest el çizim ve boyama çalışması |
Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
14 |
Serbest el çizim ve boyama çalışması |
Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
15 |
Serbest el çizim ve boyama çalışması |
Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Önceki konuların tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ching F., c1996, Architecture, Form, Space & Order, Van Nostrand Reinhold, New York
Ching F., 1975, Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold
Şahinler, O., Kızıl, F., "Mimarlıkta Teknik Resim" Yem Kitabevi, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
0 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
3 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|