|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Ve Yapı İçi Konstrüksiyon 5 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenciler, malzeme organizasyonuna göre malzeme seçim kriterlerinin oluşturulmasını öğrenecekler. Malzeme sipariş dosyalarının hazırlanması, sınıflandırılması ve tasnif yöntemlerini bilecekler. Malzeme kullanımında kalite kontrol ve kullanıma hazırlama yöntemlerini öğrenecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Farklı amaçlara ve alanlara göre malzeme seçim kriterleri. Malzemelerin yardımcı elemanlarla uygulama teknikleri. İşçilik yöntemleri. Depolama, sevk, montaj, kurgu kolaylığı mantığının Oluşturulması. Farklı mekan kurgularına göre malzemelerin araştırılması ekonomi-estetik-işlevsellik Bağlamında etüd edilmesi. Örnekleme ve numune katologlarının hazırlanması maliyet/metraj analizlerinin yapılması ve projeye yansıtılması. Uygulama örneklerinin seminerler ile ele alınması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem içindeki başarının değerlendirilmesinde 1 vize sınavı ve dönem sonu başarının değerlendirilmesinde Final sınavı müteakibinde “Farklı mekan kurgularına sahip projelerde alternatif malzeme organizasyon eylem planlarının hazırlanmasına dayanan bir raporlama ödevi ve seminer sunumu” uygulanmaktadır. Dönem sonu başarı notunun hesaplanması ödev notunun da bir vize gibi değerlendirilmesi ile 2 Vize ve Final notları üzerinden ilgili yönetmelik gereğince yapılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım Aşamasında Malzeme Organizasyonu: Farklı Mekân Kurgularına Göre Malzeme Seçim Kriterlerinin Oluşturulması.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
2 |
Yapı İçi Konstrüksiyonda: Malzeme- Detay, Malzeme – İşcilik, Malzeme - Maliyet İlişkilerinin Kurulması ve Malzeme Seçim Kriterlerinin Oluşturulması.
|
Teorik anlatım |
Örnek sunumu
|
|
3 |
Uygulama Aşamasında Malzeme Organizasyonu: Hazırlık: Malzeme Depolama Ve Kontrol : Şantiye Malzeme Akış Şemasının ve Eylem Planın Hazırlanması.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum
|
|
4 |
Malzeme Sipariş Dosyalarının Hazırlanması. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum
|
|
5 |
Malzemelerin Sınıflandırılması ve Tasnifi.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum
|
|
6 |
Uygulama: Kalite Kontrol.
|
Teorik anlatım |
Örnek sunumu
|
|
7 |
Seminerler ve Değerlendirme.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum
|
|
8 |
Ara sınav
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Depolama Uygulama Kullanım Güvenliğinin Sağlanması, Atık Uzaklaştırılması. |
Teorik anlatım |
Örnek sunumu |
|
10 |
Kullanım: Kalite Kontrol Atık, Uzaklaştırılması. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
11 |
Kullanıma Hazırlama: Kullanım Güvenliği.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
12 |
Maliyet Metraj Analizleri.
|
Teorik anlatım |
Örnek sunumu |
|
13 |
Raporlama. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
14 |
Seminerler ve Değerlendirme.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
15 |
Seminerler ve Değerlendirme.
|
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Michael T. Callahan, Daniel G. Quackenbush, James E. Rowings. (1992). “Construction Project Scheduling”, Raf No: TH438C261992, New York : McGraw-Hill.
J. R. Illingworth. (1994). “Construction Methods And Planning”, Raf No: TH153I551994, London : E and FN Spon.
Stephen D. Schuette, Roger W. Liska. (1994). “Building Construction Estimating”, Raf No: TH435S351994, New York : McGraw-Hill.
Richard H.Clough; Glenn A. Sears. (1994). “Construction Contracting”, Raf No: TH438C561994, New York: John Wiley and Sons Inc..
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
1 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
5 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
2 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|