Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminars in Psycholinguistics |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 751 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE SOFU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler dil ve zihin arasındaki ilişkiyi tartışır Öğrenciler beynin dili nasıl algıladığı, nasıl işlemlediği, nasıl depoladığı ve gerektiğinde nasıl geri çağırdığını bilgisini dil öğretimine uyarlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikodilbilim dil ve zihin arasındaki ilişkiye ait beş temel soru sorar:: insan dili nasıl edinir? nasıl algılar? nasıl işlemler? nasıl depolar? ve gerektiğinde nasıl çağırır? Bu sorulardan dilin nasıl edinildiği programda yer alan ayrı bir dersin konusu olduğu için diğer dört soruya aranacak yanıtlar bu dersin amacını oluşturmaktadır. Öğrenciler dil ve zihin arasındaki ilişkiyi ve bu soruların yanıtlarını alanda yapılan çalışmaları tartışarak irdeleyeceklerdir. Ayrıca, bu bilginin dil öğretiminde nasıl kullanılacağının tartışılması da dersin temel amaçlarından birisidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini oluşturan öğeler şunlardır: genel olarak beynin dil işlemlemesinde kullanılan bölümleri, duyuların algılanması, belleğin çalışması, uzun dönemli belleğin yapısı, zihnimizde oluşturduğumuz şemalar ve bunları dil öğretiminde nasıl kullanabileceğimiz. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikodilbilimde temel kavramlar |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
Dilbilim ilkeleri |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
Bilgi işlem sistemi |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Dilin algılanması
Konuşma bölümlerinin ayrı ayrı algılanması
|
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Devam eden konuşmanın algılanması
Yazının algılanması |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Sözcük Bilgisi
Sözcük dağarcığının düzeni |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Tümcenin algılanması ve bellek |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Söylemin algılanması ve bellek |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Şemalar ve söylem işlemlemesi |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Konuşmanın üretimi
İşaret dili |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
Sözlü iletişim |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
Beyin ve dil
Dilin evrimi |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Dil kültür ve biliş
Whorf hipotezi |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Sözcük ve dilbilgisinin biliş üzerindeki etkisi |
İlgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
0 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
4 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
0 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
4 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|