Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminars in Psycholinguistics

Dersin Kodu : ELT 751

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HATİCE SOFU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler dil ve zihin arasındaki ilişkiyi tartışır
Öğrenciler beynin dili nasıl algıladığı, nasıl işlemlediği, nasıl depoladığı ve gerektiğinde nasıl geri çağırdığını bilgisini dil öğretimine uyarlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikodilbilim dil ve zihin arasındaki ilişkiye ait beş temel soru sorar:: insan dili nasıl edinir? nasıl algılar? nasıl işlemler? nasıl depolar? ve gerektiğinde nasıl çağırır? Bu sorulardan dilin nasıl edinildiği programda yer alan ayrı bir dersin konusu olduğu için diğer dört soruya aranacak yanıtlar bu dersin amacını oluşturmaktadır. Öğrenciler dil ve zihin arasındaki ilişkiyi ve bu soruların yanıtlarını alanda yapılan çalışmaları tartışarak irdeleyeceklerdir. Ayrıca, bu bilginin dil öğretiminde nasıl kullanılacağının tartışılması da dersin temel amaçlarından birisidir.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriğini oluşturan öğeler şunlardır: genel olarak beynin dil işlemlemesinde kullanılan bölümleri, duyuların algılanması, belleğin çalışması, uzun dönemli belleğin yapısı, zihnimizde oluşturduğumuz şemalar ve bunları dil öğretiminde nasıl kullanabileceğimiz.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikodilbilimde temel kavramlar İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
2 Dilbilim ilkeleri İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
3 Bilgi işlem sistemi İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
4 Dilin algılanması Konuşma bölümlerinin ayrı ayrı algılanması İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
5 Devam eden konuşmanın algılanması Yazının algılanması İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
6 Sözcük Bilgisi Sözcük dağarcığının düzeni İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
7 Tümcenin algılanması ve bellek İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
8 Arasınav
9 Söylemin algılanması ve bellek İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
10 Şemalar ve söylem işlemlemesi İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
11 Konuşmanın üretimi İşaret dili İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
12 Sözlü iletişim İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
13 Beyin ve dil Dilin evrimi İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
14 Dil kültür ve biliş Whorf hipotezi İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
15 Sözcük ve dilbilgisinin biliş üzerindeki etkisi İlgili kitap bölümlerini okuma Okuma ve sınıf içi tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gentner,D. & Goldin-Meadow, S. 2003. Language in Mind. London:MIT Press
 Carroll, D. W. 2008 Psycholinguisitcs. Belmont: Thomson Higher Education
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 0
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 4
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 0
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 4
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 4
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 25 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6