|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anaçalgı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof. SAIDABEHBUDOVA Prof. IRINEIASHVILI Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. Müzikal hafızası gelişim gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem içinde çalışılacak eserlerin belirlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Romantik eserin deşifresi
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Romantik eserin teknik olarak çalışılması
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Romantik eserin müzikal olarak çalışılması
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Çağdaş eserin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Çağdaş eserin teknik olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Solo sonatın deşifresi
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Solo sonatın teknik olarak çalışılması
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Solo sonatın teknik ve müzikal olarak çalışılması
Etüdün dinlenmesi
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Etüdün dinlenmesi
Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması
Solo sonatın teknik ve müzikal olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Etüdün dinlenmesi
Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması
Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması
Solo sonatın teknik ve müzikal olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Final sınavına hazırlık
Etüdün dinlenmesi
Romantik eserin tamamının dinlenmesi
Çağdaş eserin tamamının dinlenmesi
Solo sonatın tamamının dinlenmesi
|
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PİYANO-J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),Partitalar,Trancription,Toccatalar; W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar F.Schubert Sonatlar;F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler,Prelüdler;C.Debussy Etütler;A.Scriabin Etütler; Schumann Senfonik Etüdler,Carnaval,Kreisleriana,Toccata;Chopin İmpromtus,Polonez,Prelüd,Noktürn,Scherzo;Brahms Sonatlar,51 Egzersiz,Paganini ve Handel Varyasyonları;Liszt Rapsodiler,Polonezler,Deux Legends,Mephisto Waltz,Paraphrases,İspanyol Rapsodisi; Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes,Etüdler;Saygun Etüdler; Ravel Miroirs;Scriabin,Prokofiev,Alban Berg,Bartok Sonatlar
ÜFLEMELİ-VURMALI ÇALGILAR: W.A.MOZART - Konçerto, JOLİVET - Konçerto, HUMMEL - Konçerto , H.TOMASİ - Konçerto, ALMENRADER - İntroduktion und Variations, O.NUSSİO - Varizioni, R.STRAUSS - Konçerto No 1, BEETHOVEN - Sonat, P. HİNDEMİTH - Sonata F.DAVİD - Concertino, TROMMEL - Suit, F.KRÜGER - Ungarische Weisen, KORSAKOV - Bumble Bee, J.BECK - Sonat, Orkestra Soloları E.BOZZA - İmage, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, MOLUQUE - Konçerto, A.JOLİVET - Konçerto, F.DEVİENNE - Konçerto, W.A.MOZART - Konçerto Re Majör, POULENC - Sonat, W.A.MOZART - Konçerto Do Majör, J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique , C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie, D. DONDEYNE – Triptyque , D. DONDEYNE – Sonatina, H. GAGNEBIN – Andante et Allegro , R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück, M. MIHALOVICI – Musique Nocturne , . I. STRAVINSKY – 3 Pieces, I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique, W. A. MOZART – Concerto Kv. 622, SAİNT-SEANS - Sonat
YAYLI ÇALGILAR: ETÜT: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE KONÇERTOLAR: S. BARBER, B. BARTOK, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOW, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON KONÇERTOLAR: P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, H. VİLLA-LOBOS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
5 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
5 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
5 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
5 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|