|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oda Müziği I |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Prof. SAIDABEHBUDOVA Prof. IRINEIASHVILI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, birlikte çalmayı öğrenmek, oda müziği repertuarının çağlar boyu gelişimi ve 20. yy. yapıtların tanıtılması ve yorumlanmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Barok ve klasik dönemlere ait çeşitli eserlerden seçilecek olanların, bir yarıyıl süresince ayrıntılı çalışılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sonat formundaki eserin genel değerlendirmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
2 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
3 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
4 |
Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
5 |
Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
6 |
Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
7 |
Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
8 |
Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
9 |
Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
10 |
Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
11 |
Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
12 |
Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
13 |
Sonatın tamamının dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
14 |
Sonatın tamamının dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
15 |
Sonatın tamamının dinlenmesi |
Bireydel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, C. A. DEBUSSY, G. FAURE, C. FRANCK, Sir E. GRIEG, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, P. HİNDEMİTH, D. SCHOSTAKOVİCH, A. HONEGGER, F. MENDELSSOHN, S. PROKOFİEV, S. RAHCMANİNOV, M. RAVEL, K. HORKY, W. de FESCH, H.P LİNDE, J.M. SPERGER, D. MİLHAUD, B. BRITTEN ´in sonatları
P. HİNDEMİTH - Sonata, J.BECK - Sonat, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, POULENC - Sonat, J. BRAHMS – Sonata Op.120, No. I – II , D. DONDEYNE – Sonatina, SAİNT-SEANS - Sonat
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
5 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|