Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme Uygun veri topluma araçları geliştirme Uygun evren-örneklem oluşturma Uygun analiz tekniklerinden yararlanma Güvenilirlik-geçerlikleri sınama Sentez ve yorumlama Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme, uygulamalı araştırma, analiz, güvenilirlik geçerlik, ölçek geliştirme bilgi ve becerisi oluşturma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
2 |
Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
3 |
Faktör analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
4 |
Faktör analizi |
Ödev 1 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
5 |
Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
6 |
Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
7 |
Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
8 |
Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik |
Ödev 2 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
9 |
Ara sınav |
Yok |
Yok |
|
10 |
Uygulamalı varyans analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
11 |
Uygulamalı varyans analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi ödev 3 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
12 |
Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
13 |
Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri |
Ödev 4 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
14 |
Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
15 |
Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 5 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA.
Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge.
Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman
Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım
Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır
Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık
Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları
Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman.
Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır.
TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları
Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
0 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
5 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
0 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
0 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|