Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Yöntemleri II

Dersin Kodu : MÜZ 710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme
Uygun veri topluma araçları geliştirme
Uygun evren-örneklem oluşturma
Uygun analiz tekniklerinden yararlanma
Güvenilirlik-geçerlikleri sınama
Sentez ve yorumlama
Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme, uygulamalı araştırma, analiz, güvenilirlik geçerlik, ölçek geliştirme bilgi ve becerisi oluşturma

Dersin İçeriği : Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
2 Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
3 Faktör analizi İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
4 Faktör analizi Ödev 1 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
5 Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
6 Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
7 Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
8 Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik Ödev 2 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
9 Ara sınav Yok Yok
10 Uygulamalı varyans analizleri İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
11 Uygulamalı varyans analizleri İlgili kaynakların incelenmesi ödev 3 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
12 Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
13 Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri Ödev 4 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
14 Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
15 Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 5 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
16/17 Final Yok Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA. Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge. Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman. Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır. TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 5 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 0
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 0
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 0
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 0
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 0
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6