|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
PH-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YURDANUR KILINÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez konusu ile ilgili kaynak kitaplar ve literatür araştırması yapar, konuları toparlar, tezi ile ilgili laboratuvar yöntemlerini öğrenir ve uygular, data analiz yapar, tez hazırlar ve savunur. Tezle ilgili kaynakları araştırır, kaynak kitaplardan bilgi, derler, tezinin metododlojisi hakkında ilteratür araştırması yapar, laboratuvarda yöntemini kurar, örnekleri çalışır. İatatistiki değerlendirmeleri yapar, tezini hazırlar, savunur. Araçları öğrenme Veri inceleme araştırma yöntemleri Sonuçları raporlaştırma ve sunum
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme
|
|
Dersin İçeriği |
: |
ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Pediatrik Hematoloji Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pediatrik hematoloji ile ilgili bilgileri tarama |
ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Pediatrik hematoloji ile ilgili bilgileri tarama |
ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Pediatrik hematoloji ile ilgili bilgileri tarama |
ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
4 |
Tezi ile ilgili Hipotez oluşturma |
İgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
5 |
Tezi ile ilgili Hipotez oluşturma |
İgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
6 |
Tez konusuyla ilgili araştırma planlama |
İgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
7 |
Tez konusuyla ilgili araştırma planlama |
İgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
8 |
Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme |
İgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
9 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yapma-uyguşama |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
10 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
11 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Bireysel Çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
12 |
Verilerin analizi |
Bireysal çalışma , istatistik |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
13 |
Verilerin analizi |
Bireysal çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
14 |
Verilerin yorumlanması ve Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi |
Bireysal çalışma , tez yöneticisi ile işbirliği |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
15 |
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Bireysal çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
16/17 |
Tez savunması |
Bireysal çalışma |
Sözlü Savunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilimsel makaleler, konu ile ilgili bilimsel kitaplar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar tekniklerini uygular. |
3 |
|
2 |
Hastaları tanıma ve iletişim kurma |
2 |
|
3 |
Hematolojinin temel unsurlar olan kemik iliğinin stroma ve medullar elemenlarını öğretir. |
3 |
|
4 |
Pediatrik Hematoloji temel prensiplerini açıklar. |
3 |
|
5 |
Benign ve malign hematolojik hastalıklarda moleküler temeller konusunda kendisini yetiştirebilir.
|
4 |
|
6 |
Kan hücreleri biyolojisi, kan ve komponentleri transfüzyonu ve kök hücre nakli işlemleri |
3 |
|
7 |
Kök hücre transplantasyonuna hazırlık işlemlerini , hücre toplanması, ayıklanması, dondurulması gibi temel kavramlarını açıklar. |
4 |
|
8 |
Kanın şekilli elemanları olan eritrositler, lökositler, trombositlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. |
3 |
|
9 |
Pediatrik Hematoloji laboratuvarında çalışabilir. |
3 |
|
10 |
Gen terapisinin temel kavramlarını açıklar. |
3 |
|
11 |
Hematolojik benign ve malign hastalıkların moleküler temellerini inceler. |
4 |
|
12 |
Hemostaz ve tromboz fizyopatolojini ve değişiklikleri açıklar. |
4 |
|
13 |
Kan hücreleri ve komponentleri kullanım alanları, kemik iliği nakli konularında bilgi edinme |
3 |
|
14 |
Pediatrik Hematolojide kullanılan laboratuvar tekniklerini uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
30 |
420 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
40 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 616 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|