|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Hematolojiye Giriş II |
|
Dersin Kodu |
: |
PH-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YURDANUR KILINÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program sonunda öğrenci eritrosit , lokosit , lenfosit ve trambosit morfolojisi, patofizyolojik durumlar ve normal laboratuvar değer aralıklarını öğrenir, durumun normalden farklı oluşunu anlar ve rapor edebilir. Laboratuar parametreleri ve incelemesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
PH-501 Temel Hematolojiye Giriş II dersini bitiren öğrenci damar endoteli fizyolojisi ve bozuklukları, hemostaz ve tromboz, kanama bozuklukları, trombosit bozuklukları, lökositler ve immunolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecekler;fizyolojik ve patoloji durumları ayırt edebileceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endotel,damarsal hemostaz bozuklukları ve kanama, hemofililerin laboratuvar tanısı, trombositlerin sayıca ve fonksiyonel bozuklukları ve laboratuvar tanısı, hemostaz ve tromboz, trombofililer, tromboz risk faktörleri ve laboratuvar tanısı, lökositlerin sayısal ve fonksiyonel bozuklukları, lösemiler, laboratuvar tanısı, akım sitometrik yöntemler, hücresel ve humoral immün yetmezlikler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer Salonları ve Pediatrik Hematoloji Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anemilerin tanı, sınflandırması ve Laboratuvar Değerlendirmesi
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
2 |
Mikrositik ve makrositik anemilerde tanım, laboratuvar tanı.
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
3 |
Demir metabolizması; laboratuvar değerlendirmesi;demir eksikliği anemisi |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
4 |
Sideroblastik anemialer;laboratuvar tanı yöntemleri.
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
5 |
Kronik hastalıklar anemisi ve Hemokromatozis;laboratuvar tanısı
Uyguama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
6 |
Normokrom-Normositer anemiler:Tanım, sınıflandırma, laboratuvar.
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
7 |
Hemolitik anemiler:Sınıflandırma, laboratuvar yaklaşım ve değerlendirme
Uygulama ve Laboratuvar Çalışma |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
8 |
Herediter hemolitik anemiler:Laboratuvar tanı yöntemleri.
Uygulama ve aboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
9 |
Eritrosit Enzim Defektleri:Laboratuvar Tanısı ve Değerlendirme.
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
10 |
Glukoz-6-fosfat DehidrogenazEksikliği:Sınıflandırma, laboratuvar tanısı
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
11 |
Hemoglobinopatier:Sınıflandırma, laboratuvar yaklaşım ve değerlendirmeUygulama ve Laboratuvar Çalışması
|
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
12 |
İmmun Hemolitik Anemiler:Laboratuvar tanı yöntemleri
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
13 |
Hemostaz ve Koagülasyon:Laboratuvar tanısı ve değerlendirme
Uygulama ve Laboratuvar Tanısı |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
14 |
Telafi Dersi
Uygulama ve Laboratuvar Çalışması |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
15 |
Dönem Semineri |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama , literatür tarama ve araştırma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama , literatür tarama ve araştırma |
Yazılı/sözlü veya uyglamalı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hematoloji:Klinik ve Laboratuvar Uygulaması
Bick RL, Vol 1 ve 2, CV Mosby Company, St. Louise, 1993.
Winrtrobe Clinik Hematoloji.:Greer JP, Foerster J, Lukens JN, Rodgers GM, Paraskaras FGlader B(eds), Vol 1 and 2, 11th ed, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2004.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar tekniklerini uygular. |
4 |
|
2 |
Hastaları tanıma ve iletişim kurma |
4 |
|
3 |
Hematolojinin temel unsurlar olan kemik iliğinin stroma ve medullar elemenlarını öğretir. |
4 |
|
4 |
Pediatrik Hematoloji temel prensiplerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Benign ve malign hematolojik hastalıklarda moleküler temeller konusunda kendisini yetiştirebilir.
|
4 |
|
6 |
Kan hücreleri biyolojisi, kan ve komponentleri transfüzyonu ve kök hücre nakli işlemleri |
3 |
|
7 |
Kök hücre transplantasyonuna hazırlık işlemlerini , hücre toplanması, ayıklanması, dondurulması gibi temel kavramlarını açıklar. |
4 |
|
8 |
Kanın şekilli elemanları olan eritrositler, lökositler, trombositlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. |
5 |
|
9 |
Pediatrik Hematoloji laboratuvarında çalışabilir. |
5 |
|
10 |
Gen terapisinin temel kavramlarını açıklar. |
5 |
|
11 |
Hematolojik benign ve malign hastalıkların moleküler temellerini inceler. |
4 |
|
12 |
Hemostaz ve tromboz fizyopatolojini ve değişiklikleri açıklar. |
4 |
|
13 |
Kan hücreleri ve komponentleri kullanım alanları, kemik iliği nakli konularında bilgi edinme |
4 |
|
14 |
Pediatrik Hematolojide kullanılan laboratuvar tekniklerini uygular. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|