Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Hematolojiye Giriş II

Dersin Kodu : PH-501

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YURDANUR KILINÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Program sonunda öğrenci eritrosit , lokosit , lenfosit ve trambosit morfolojisi, patofizyolojik durumlar ve normal laboratuvar değer aralıklarını öğrenir, durumun normalden farklı oluşunu anlar ve rapor edebilir.
Laboratuar parametreleri ve incelemesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : PH-501 Temel Hematolojiye Giriş II dersini bitiren öğrenci damar endoteli fizyolojisi ve bozuklukları, hemostaz ve tromboz, kanama bozuklukları, trombosit bozuklukları, lökositler ve immunolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecekler;fizyolojik ve patoloji durumları ayırt edebileceklerdir.

Dersin İçeriği : Endotel,damarsal hemostaz bozuklukları ve kanama, hemofililerin laboratuvar tanısı, trombositlerin sayıca ve fonksiyonel bozuklukları ve laboratuvar tanısı, hemostaz ve tromboz, trombofililer, tromboz risk faktörleri ve laboratuvar tanısı, lökositlerin sayısal ve fonksiyonel bozuklukları, lösemiler, laboratuvar tanısı, akım sitometrik yöntemler, hücresel ve humoral immün yetmezlikler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer Salonları ve Pediatrik Hematoloji Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anemilerin tanı, sınflandırması ve Laboratuvar Değerlendirmesi Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
2 Mikrositik ve makrositik anemilerde tanım, laboratuvar tanı. Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
3 Demir metabolizması; laboratuvar değerlendirmesi;demir eksikliği anemisi Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
4 Sideroblastik anemialer;laboratuvar tanı yöntemleri. Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
5 Kronik hastalıklar anemisi ve Hemokromatozis;laboratuvar tanısı Uyguama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
6 Normokrom-Normositer anemiler:Tanım, sınıflandırma, laboratuvar. Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
7 Hemolitik anemiler:Sınıflandırma, laboratuvar yaklaşım ve değerlendirme Uygulama ve Laboratuvar Çalışma Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
8 Herediter hemolitik anemiler:Laboratuvar tanı yöntemleri. Uygulama ve aboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
9 Eritrosit Enzim Defektleri:Laboratuvar Tanısı ve Değerlendirme. Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
10 Glukoz-6-fosfat DehidrogenazEksikliği:Sınıflandırma, laboratuvar tanısı Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
11 Hemoglobinopatier:Sınıflandırma, laboratuvar yaklaşım ve değerlendirmeUygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
12 İmmun Hemolitik Anemiler:Laboratuvar tanı yöntemleri Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
13 Hemostaz ve Koagülasyon:Laboratuvar tanısı ve değerlendirme Uygulama ve Laboratuvar Tanısı Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
14 Telafi Dersi Uygulama ve Laboratuvar Çalışması Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
15 Dönem Semineri Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama , literatür tarama ve araştırma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
16/17 Final Sınavı Önerilen kaynakları okuma seminer, uygulama , literatür tarama ve araştırma Yazılı/sözlü veya uyglamalı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hematoloji:Klinik ve Laboratuvar Uygulaması Bick RL, Vol 1 ve 2, CV Mosby Company, St. Louise, 1993.
 Winrtrobe Clinik Hematoloji.:Greer JP, Foerster J, Lukens JN, Rodgers GM, Paraskaras FGlader B(eds), Vol 1 and 2, 11th ed, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2004.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 2 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar tekniklerini uygular. 4
2 Hastaları tanıma ve iletişim kurma 4
3 Hematolojinin temel unsurlar olan kemik iliğinin stroma ve medullar elemenlarını öğretir. 4
4 Pediatrik Hematoloji temel prensiplerini açıklar. 5
5 Benign ve malign hematolojik hastalıklarda moleküler temeller konusunda kendisini yetiştirebilir. 4
6 Kan hücreleri biyolojisi, kan ve komponentleri transfüzyonu ve kök hücre nakli işlemleri 3
7 Kök hücre transplantasyonuna hazırlık işlemlerini , hücre toplanması, ayıklanması, dondurulması gibi temel kavramlarını açıklar. 4
8 Kanın şekilli elemanları olan eritrositler, lökositler, trombositlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. 5
9 Pediatrik Hematoloji laboratuvarında çalışabilir. 5
10 Gen terapisinin temel kavramlarını açıklar. 5
11 Hematolojik benign ve malign hastalıkların moleküler temellerini inceler. 4
12 Hemostaz ve tromboz fizyopatolojini ve değişiklikleri açıklar. 4
13 Kan hücreleri ve komponentleri kullanım alanları, kemik iliği nakli konularında bilgi edinme 4
14 Pediatrik Hematolojide kullanılan laboratuvar tekniklerini uygular. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5