|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Reklam |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG43 708 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletme içinde reklamın fonksiyonlarını tanımlayabilir.
Reklam kampanyaları planlayabilir.
Tutundurma karması içinde reklamın yerini tanımlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam prodüksiyonu konularında uygulamalı olarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.Öğrencilerin gruplar halinde bir reklam ajansı gibi çalışarak, ulusal veya yerel reklam kampanyaları gerçekleştirmeleri, reklamın strateji geliştirme ve prodüksiyon alanlarındaki tüm işleri yaparak öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, reklam ve reklam araçları, bir reklam kampanyasının yürütülmesi sürecine ilişkin konuları kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik Ortam |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Reklam Tanımları, Reklamın Tarihçesi, Reklamın Ekonomik ve Toplumsal Boyutları, Reklamın Sınıflandırılması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
2 |
Reklam Tanımları, Reklamın Tarihçesi, Reklamın Ekonomik ve Toplumsal Boyutları, Reklamın Sınıflandırılması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
3 |
Reklamcılık, Reklamla ilgili Kurum ve Kuruluşlar; Ajanslar ve Müşteriler (Reklamverenler) |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
4 |
Reklamcılık, Reklamla ilgili Kurum ve Kuruluşlar; Ajanslar ve Müşteriler (Reklamverenler) |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
5 |
Basılı Reklam Ortamları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
6 |
Elektronik (Yayın Yapan) Reklam Ortamları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
7 |
Doğrudan Postalama, Satış Promosyonları,Açıkhava Reklam Araçları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Doğrudan Postalama, Satış Promosyonları,Açıkhava Reklam Araçları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
10 |
Kampanya Kavramı ve Yaratıcılığın Önemi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
11 |
Basılı Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
12 |
Elektronik Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
13 |
Medya Planlaması ve Satın alma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
14 |
Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi, Reklam Etiği ve Reklam Mevzuatı |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
15 |
Projelerin Değerlendirilmesi |
Proje hazırlama |
Öğrencilere geribildirim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Reklamcılık, Temel Kavramlar, Prof.Dr.Muazzez Babacan, BETA Yayıncılık, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Arens, F.William, 2002, Contemporary Advertising, International Ed., McGraw-Hill Pazarlama Estetiği, Bernd Schmitt, Alex Simonson,Sistem Yayıncılık,200 Kadınlar Ne ister?, Berenice Kanner, MediaCat yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahip olur.
|
3 |
|
3 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve kavrayış becerisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
5 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
3 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir.
|
4 |
|
8 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek pazarlama metotlarını uygulayabilir.
|
4 |
|
9 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanabilir ve yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
12 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
13 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|