Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Armoni |
|
Dersin Kodu |
: |
YM YÇ 205 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahip olur. Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. Eserlerin çokseslendirilmesi ile ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahip olur. Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahip olur. Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahip olur. Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahip olur. Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir önceki yılda öğrenilen bilgilerin kısa tekrarı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
3 |
Altıncı derece akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
4 |
Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
5 |
Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
6 |
Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
7 |
Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
8 |
Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
9 |
Farklı dönemlerin kıyaslanması. Bach, Mozart, Beethowen. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Üçüncü derece akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
11 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
12 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
14 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi ile ilgili yaratıcılık çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
15 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
2 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
3 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
3 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
4 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|