Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seçmeli Ders (Aerobik Step)

Dersin Kodu : BOS422

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel müzik ve ritim çalışmaları yapar
temel dans adımlarını bilir ve uygular
kombine teknik çalışmalarını yapar
step aerobik dans çalışma ortamı ihtiyaçlarını bilir ve hazırlar
koregrafi hazırlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Step aerobik dans ile ilgili kavramları bilir, müzik ritimlerine uyum ve hareketleri eşleştirir, antrenman yeri, müzik sistemleri ve platformun özelliklerini bilir. temel yer hareketlerini ve platformla yapılan hareketleri bilir. Müzik ritimleriyle uyumlu uygulamalar yapar. koreografi hazırlar.

Dersin İçeriği : Step aerobik dans adımları, farklı müzik ritimleri ile serbest çalışmalar, platformlu çalışmalar, koreografi çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 STEP AEROBİK SPORUNUN TARİHİ GELİŞİMİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 MÜZİK, RİTM ÇALIŞMALARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 HAREKET VE RİTM EŞLEŞTİRME Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 TEMEL KURALLAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 PLATFORMSUZ TEMEL HAREKETLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 PLATFORMLU TEMEL HAREKETLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 BASİC STEP, TURN STEP, CORNER TO CORNER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 vize vize vize
9 HOP TURN, L STEP, V STEP, I STEP Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 AROUND THE WORLD, REPEATER, SLİDİNG STEP Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 ROCKİNG HORSE, A STEP, T STEP Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 OVER THE TOP, ACROSS STEP Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 KOREGRAFİ ÇALIŞMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 KOREGRAFİ ÇALIŞMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 KOREGRAFİ ÇALIŞMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Step aerobik ders notları, Cenab Türkeri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 3
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 0
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 0
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 3 27
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5