|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Olasılık Modelleri ve Simulasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG28 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Olasılık ve dağılımlar hakkında bilgi sahibi olmak
Markov zincirlerini günlük hayattaki problemlere uyarlayabilmek.
Simülasyon modellemesini kavrayarak, modelleme sonuçları yorumlamayı öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Olasılık modelleri ve simülasyonun temellerini öğrenip, günlük hayattaki problemlere simülasyon modellemesini yaparak, çıkan sonuçlarını yorumlayabilmesini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Olasılık ve dağılımlar, markov zincirleri ve simulasyon modellemesi hakkında bilgiler vermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Online |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Olasılığa Giriş |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Kesikli Dağılımlar
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Sürekli Dağılımlar |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Markov Zincirleri
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Markov Zincirleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
Simülasyonun Temelleri
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Simülasyonun Temelleri
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Rastsal Sayı Üretme |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Kuyruk Teorisi
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Kuyruk Teorisi
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Simülasyon Modelleme
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Simülasyon Modelleme
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Monte Carlo Simülasyonu
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Monte Carlo Simülasyonu |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fikri Öztürk, Levent Özbek, 2004, "Matematiksel Modelleme ve Simülasyon", Ankara, 1. baskı
Niqel Gilbert, Klaus Troitzich,2005, "Simulation for the Social Scientist", Open University Press; 2 edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Reuven Y. Rubinstein, Dirk P. Kroese, 2007, "Simulation and the Monte Carlo Method", Wiley-Interscience; 2 edition
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
5 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
5 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
3 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
8 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
5 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
3 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|