Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alan Bilgisi Seçmeli Dersi 6 (Basketbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
YBS440 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERCAN YELDAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
OYUNU VE OYUN KURALLARINI TANIMLAYABİLME TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ PLANLAYABİLME TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ TANIMLAYABİLME BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
SPOR YÖNETİCİSİ OLACAK ÖĞRENCİLERİN BASKETBOL TEKNİK VE TAKTİKLERİNİ ÖĞRETEBİLECEK DÜZEYDE BASKETBOL BECERİLERİ EDİNMESİNİ SAĞLAMAK |
|
Dersin İçeriği |
: |
BASKETBOL İLE İLGİLİ BİLGİLER, SAHA, MALZEME VE TOP, DURUŞLAR, TOP TUTMA, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK, SAHA. SALON VB |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
2 |
OYUNUN TANIMI-TARİHÇESİ VE OYUN KURALLARI
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
3 |
TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
4 |
TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI |
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
5 |
TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
6 |
TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR |
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
7 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
8 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
9 |
ARA SINAV
|
|
|
|
10 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE) |
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
11 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
12 |
TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
13 |
TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
14 |
TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
15 |
TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
3 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|