|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kurumsal Kaynak Planlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENK ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletme yönetim fonksiyonlarının etkileşimini öğretir Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır ERP paketleri seçim kiterlerini öğretir Malzeme yönetimi temel süreçlerinin işleyişini öğretir Üretim Ana verilerini (Ürün Ağaçlar ve iş akışları) oluşturulmasını öğretir Üretim planlama ve kontrol sürclerinin çalışmasını öğretir Satış süreçlerini ve üretim sistemine entegrasyonu öğretir Kalite ve bakım yönetim süreçlerini öğretir Üretim/Muhasebe entegrasyonu maliyet çıktılarını öğretir. Standart maliyet, faaliyet tabanlı maliyetleme entegrasyonunu öğretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere kurumsal kaynak planlama sistemlerinin genel yapısına dair teorik bilgilerin verilmesi, bunun konu anlatımları yanı sıra |
|
Dersin İçeriği |
: |
ERP nin Gelişimi ve temel Kavramlar, ERP sistemlerinin temel modülleri, Muhasebe ve Finans Yönetim Modülü, Malzeme Yönetim modülü Satınalma, Stok ve Depo Yönetimi), Satış ve Dağıtım sistemi Modülü, , Üretim Veri Yönetimi(Ürün Ağaçları ve İş Akışları), Üretim Planlama Modülü (MPS, MRP, CRP),, Üretim Kontrol İşlemleri Modülü, Kaite ve Bakım Yönetim Modülleriü Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM), Müşteri ilişkileri Yönetimi (CRM), Kurumsal Performans Yönetimi (Balanced Scorecard), İnsan Kaynakları Yönetimi, ERP Paketleri (SAP, LİKOM GUSTO,NETSİS vs. ) tanıtımı ve uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ERP Sistemleri Gelişimi ve Temel Kavramlar |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
2 |
ERP sistemlerinin temel modülleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
3 |
Malzeme Yönetimi-I (Satınalma ve Tedarik Süreci) |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
4 |
Malzeme Yönetimi-II (Stok ve Depo yönetimi) |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
5 |
Üretim - Ana Verileri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
6 |
Üretim - Planlama (MPS, MRP, CRP) |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
7 |
Üretim - Kontrol İşlemleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Üretim Maliyetlendirme |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
10 |
Satış ve Dağıtım Yönetimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
11 |
Muhasebe ve Finans Yönetimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
12 |
Kalite Yönetimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
13 |
Bakım Yönetimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
14 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
15 |
ERP paketleri ve Seçimi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
4 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
5 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|