|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beden Eğitimi Ve Spor Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
lk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beden eğitimi ve spor kültürünün temelini anlatarak günümüz beden eğitimi ve spor kültürünün daha iyi anlaşılmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Spor, beden eğitimi ve oyun temel kavramlarının öğretimi. Olimpiyatlar tarihi ve uygarlıklar tarihinde hareket kültürü. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
2 |
mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
3 |
yunanlılar, romalılar. |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
4 |
orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
5 |
orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
6 |
yeni ve yakın çağlarda spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
7 |
hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
8 |
VİZE |
|
|
|
9 |
hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
10 |
soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
11 |
almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
12 |
ingilterede sporun gelişmesi |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
13 |
eski türklerde spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
14 |
cumhuriyet öncesi ve sonrası spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
15 |
cumhuriyet öncesi ve sonrası spor |
Kaynak okuma |
Teorik sunum |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Fişek K. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. GerçekYayınevi. İstanbul 1985
2- Fişek K. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri AçısındanDünyada ve Türkiyede Spor Yönetimi. Ankara 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|