Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Spor Tarihi

Dersin Kodu : BEO403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : lk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir
Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden eğitimi ve spor kültürünün temelini anlatarak günümüz beden eğitimi ve spor kültürünün daha iyi anlaşılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği : Spor, beden eğitimi ve oyun temel kavramlarının öğretimi. Olimpiyatlar tarihi ve uygarlıklar tarihinde hareket kültürü.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, Kaynak okuma Teorik sunum
2 mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor Kaynak okuma Teorik sunum
3 yunanlılar, romalılar. Kaynak okuma Teorik sunum
4 orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Teorik sunum
5 orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Teorik sunum
6 yeni ve yakın çağlarda spor Kaynak okuma Teorik sunum
7 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu Kaynak okuma Teorik sunum
8 VİZE
9 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Teorik sunum
10 soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Teorik sunum
11 almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği Kaynak okuma Teorik sunum
12 ingilterede sporun gelişmesi Kaynak okuma Teorik sunum
13 eski türklerde spor Kaynak okuma Teorik sunum
14 cumhuriyet öncesi ve sonrası spor Kaynak okuma Teorik sunum
15 cumhuriyet öncesi ve sonrası spor Kaynak okuma Teorik sunum
16/17 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1- Fişek K. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. GerçekYayınevi. İstanbul 1985
 2- Fişek K. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri AçısındanDünyada ve Türkiyede Spor Yönetimi. Ankara 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3