Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER ÖZCAN Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI Doç.Dr. FİLİZ YURTAL Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlköğretim (matematik öğretmenliği, fen bilimleri öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği) alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
İÖ 701 Sosyal Bilimler Araştırma Yöntemleri I İÖ 702 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin ilköğretim (matematik fen ve sosyal bilimler eğitimi) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlköğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
|
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
|
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
|
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
|
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
|
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
8 |
Yüksek lisans tezi hakında ara rapor sunumu |
Yüksek lisans tezi hakkında ara rapor hazırlanması |
|
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
14 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
15 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
16 |
Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu sunma |
Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu hazırlama |
|
|
17 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
18 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
19 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
20 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
21 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
22 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
23 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
24 |
Yüksek lisans tezi hakında ara rapor sunumu |
Yüksek lisans tezi hakında ara rapor yazımı |
|
|
25 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
26 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
27 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
28 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
29 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
30 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
31 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması
Teze yönelik uygulamalar |
|
|
32/33/34 |
Yüksek lisans tezini sunma |
Yüksek lisans tezi yazımı |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
3 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
4 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
3 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
2 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
4 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
4 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|