|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Eserleri İnceleme |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS428 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey sanat tarihi, sanatsal eleştiri, estetik, sanat kültürü sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur. Sanat alanında araştırma yöntemleri, proje sunumu (görsel, yazılı, sözlü) konularında bilgi birikimi edinir Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasında bütüncül bir bakış açısı kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş sanat akımları çerçevesinde örnek sanatçılar, proje dahilinde verilerek bireye sanat tarihi, estetik, sanat felsefesi alanlarında araştırma yapmasını ve seçilen sanatçının sanatsal tutumunu eleştiri boyutunda sunmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kavramsal Sanat, Yeni Gerçekçilik, Feminist Sanat, Body Art, Performance Art, Sibernetik ve Video Sanatı akımlarını temsil eden sanatçılardan örnek yapıt incelemeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kapsamı, proje çalışmalatı için kaynak tanıtımı ve ön hazırlıklar
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma |
|
2 |
Çağdaş sanat ortamına genel bir bakış
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
3 |
Çağdaş sanat akımlarında anti-sanat, anti-estetik tartışmaları ve Dada hareketinin etkileri
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
4 |
Kavramsal Sanata Joseph Kosuth çerçevesinden bakmak
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
5 |
Kavramsal Sanatın öteki boyutları: Joseph Beuys
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
6 |
Yves Klein ve sanatta Yeni Gerçekçilik
|
|
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
7 |
Sanatta feminist arayışlar: Barbara Kruger
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
8 |
Vize Sınavı
|
Soru Hazırlama |
yazılı sınav |
|
9 |
Sanatta bedenin kullanımı: Body Art; Gina Pane
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
10 |
Performance Art: Hermann Nitsch
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
11 |
Sibernetik ve Video Sanatı: Naum Jean Paik |
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
12 |
Kadın bedeninin sunumunda farklı arayışlar: Kiki Smith
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
13 |
Sanatta doğanın ve yapıların paketlenmesi: Christo
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
14 |
Sunumların genel olarak değerlendirilmesi
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
15 |
Sunumların genel olarak değerlendirilmesi
|
kaynak okuma,
slayt hazırlama |
anlatım, tartışma, soru-yanıt, gösterim |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Enis BATUR (Ed.), Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997
Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul,2012
N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1980
Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul,1991
Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008
Donald KUSPIT, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
0 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
5 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
0 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
4 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
6 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|