|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sinema Ve Tv Grafiği |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS424 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sinopsisten storyboarda kadar olan süreçte bir fikri metne; metni görsele dönüştürme pratiği kazanılır. Bilgisayar ortamında konsept illustrasyonları ve grafik tasarımlar oluşturabilir, Hazır görselleri animasyon programlarına aktarabilir, Tasarımlarını 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hareketlendirebilir Oluşturulan animasyonlara ses ve özel efektler ekleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Durağan iletişim grafikleri de dahil figüratif öğeleri, bilgisayar ortamında yaratılan zaman ve mekan kurgusunda canlandırma kabiliyeti kazanmak. Televizyon ekranı baz alınarak iletilmek istenen bilgi akışını planlamak, kurumsal kimliğin görsel kodları paralelinde hareketli grafik animasyonları organize etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, animasyon üretim tekniklerini doğru kullanmayı hedefleyen ve zamanlama bilgisini geliştiren uygulamalarla başlar.
Mekanik hareketlerin analizleriyle animasyondaki temel hareket prensipleri öğrenilir.
Film dili ile ilgili teknik bilgiler verilir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem projelerinin işleyişi üzerine bilgilenme |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
2 |
TV yayın grafikleri hakkında bilgilendirme, örnek incelemeleri, grafik animasyon ortamlarının belirlenmesi |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
3 |
Proje : TV kanal görselleri;
1.Aşama: Logo animasyonu projesi.
TV kanalının yayın niteliğinin(Müzik, haber, spor, sinema vs.) ve isim/markasının belirlenmesi, Logo tasarımının gerçekleştirilmesi |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
4 |
1.Aşama: Logonun AE ortamına aktarılması, “reklam” jeneriği arayüzünde hareketlendirilmesi |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
5 |
Proje: TV kanal görselleri;
2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz animasyonu
Yayın türüne uygun konsept denemeleri, renk skalasının belirlenmesi ve arayüz tasarım çalışmaları |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
6 |
2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz tasarım çalışmaları, Tasarımların AE ortamına aktarılması |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
7 |
2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz animasyonu
Tasarımların AE ortamına aktarılması ve hareketlendirilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama
|
|
8 |
Ara Sınav: Proje arayüzlerinin teslimi |
Sunum Hazırlama |
Sunum |
|
9 |
Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri üzerine çalışmalar |
Tasarım Çalışmaları |
Değerlendirme, Uygulama |
|
10 |
Proje : TV kanal görselleri;
3. Aşama: Program jeneriği tasarımı
Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları , veri toplama aşaması. |
Araştırma, Veri toplama |
Değerlendirme, Uygulama |
|
11 |
3.Aşama: Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları ve story boardlar. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama, değerlendirme |
|
12 |
3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları, AE ortamına geçiş |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
13 |
3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
14 |
3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
15 |
Projenin sonlandırılması, dışa aktarma/yayınlama aşaması |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı: Jenerik Tasarımlarının sunumu |
Sunum Hazırlama |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer and Trish Meyer, ISBN-10: 0240814150
Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, Mark Christiansen, ISBN-10: 032171962X
The After Effects Illusionist: All the Effects in One Complete Guide, Chad Perkins, ISBN-10: 0240818989
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
1 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
0 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
4 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|