Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sinema Ve Tv Grafiği

Dersin Kodu : GRS424

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sinopsisten storyboarda kadar olan süreçte bir fikri metne; metni görsele dönüştürme pratiği kazanılır.
Bilgisayar ortamında konsept illustrasyonları ve grafik tasarımlar oluşturabilir,
Hazır görselleri animasyon programlarına aktarabilir,
Tasarımlarını 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hareketlendirebilir
Oluşturulan animasyonlara ses ve özel efektler ekleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Durağan iletişim grafikleri de dahil figüratif öğeleri, bilgisayar ortamında yaratılan zaman ve mekan kurgusunda canlandırma kabiliyeti kazanmak. Televizyon ekranı baz alınarak iletilmek istenen bilgi akışını planlamak, kurumsal kimliğin görsel kodları paralelinde hareketli grafik animasyonları organize etmek.

Dersin İçeriği : Bu ders, animasyon üretim tekniklerini doğru kullanmayı hedefleyen ve zamanlama bilgisini geliştiren uygulamalarla başlar. Mekanik hareketlerin analizleriyle animasyondaki temel hareket prensipleri öğrenilir. Film dili ile ilgili teknik bilgiler verilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dönem projelerinin işleyişi üzerine bilgilenme Kaynak okuma Anlatım
2 TV yayın grafikleri hakkında bilgilendirme, örnek incelemeleri, grafik animasyon ortamlarının belirlenmesi Eskiz Çalışmaları Anlatım, Uygulama
3 Proje : TV kanal görselleri; 1.Aşama: Logo animasyonu projesi. TV kanalının yayın niteliğinin(Müzik, haber, spor, sinema vs.) ve isim/markasının belirlenmesi, Logo tasarımının gerçekleştirilmesi Eskiz Çalışmaları Anlatım, Uygulama
4 1.Aşama: Logonun AE ortamına aktarılması, “reklam” jeneriği arayüzünde hareketlendirilmesi Eskiz Çalışmaları Anlatım, Uygulama
5 Proje: TV kanal görselleri; 2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz animasyonu Yayın türüne uygun konsept denemeleri, renk skalasının belirlenmesi ve arayüz tasarım çalışmaları Eskiz Çalışmaları Anlatım, Uygulama
6 2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz tasarım çalışmaları, Tasarımların AE ortamına aktarılması Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
7 2. Aşama: “Yayın akışı” arayüz animasyonu Tasarımların AE ortamına aktarılması ve hareketlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
8 Ara Sınav: Proje arayüzlerinin teslimi Sunum Hazırlama Sunum
9 Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri üzerine çalışmalar Tasarım Çalışmaları Değerlendirme, Uygulama
10 Proje : TV kanal görselleri; 3. Aşama: Program jeneriği tasarımı Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları , veri toplama aşaması. Araştırma, Veri toplama Değerlendirme, Uygulama
11 3.Aşama: Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları ve story boardlar. Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama, değerlendirme
12 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları, AE ortamına geçiş Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
13 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
14 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
15 Projenin sonlandırılması, dışa aktarma/yayınlama aşaması Tasarım Çalışmaları Anlatım, Uygulama
16/17 Final sınavı: Jenerik Tasarımlarının sunumu Sunum Hazırlama Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer and Trish Meyer, ISBN-10: 0240814150 Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, Mark Christiansen, ISBN-10: 032171962X The After Effects Illusionist: All the Effects in One Complete Guide, Chad Perkins, ISBN-10: 0240818989
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 1
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 0
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 0
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 0
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 4
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 0
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 0
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 3
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3