Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ambalaj Grafiği

Dersin Kodu : GRA409

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı ambalaj malzemelerini kullanabilmeyi öğrenir.
Tasarım ve malzeme bilgisini örtüştürmeyi öğrenir.
Marka ve ambalaj bağlantısı kurmayı öğrenir.
Tüketici eğilimlerini inceleyip, doğru ambalajı tasarlayarak pazarlama stratejisi geliştirmeyi öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ambalaj; ürünün tanıtılarak tüketiciyle buluşmasını, doğru saklama koşullarında korunmasını ve satışını sağlayan bir pazarlama nesnesidir. İyi bir ambalaj tasarımı, iyi bir marka sunumu/tanıtımı sağlar. Aynı zamanda iyi bir reklam yoludur. Ders kapsamında ambalaj tasarımına yönelik malzeme bilgisi, endüstriyel üretim teknikleri, marka-izleyici ilişkisi, ambalaj ve pazarlama stratejilerine yönelik konular işlenerek, öğrencinin etkili ve işlevsel ambalaj tasarımları yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : • Marka bilinirliği ve ambalajın etkileri • Doğru malzeme seçimi • Doğru tasarım ve pazarlama stratejileri • Ambalaj-tüketici ilişkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 Marka bilinirliği Eskiz Çalışmaları Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Ambalajın marka bilinirliğine etkileri, Ambalaj ve Pazarlama Teknikleri Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Ürüne yönelik ambalaj malzemesi seçimi Eskiz Çalışmaları Uygulama, Eskiz değerlendirme, Tartışma
5 Endüstriyel üretim teknikleri ve malzeme bilgisi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Saklama koşullarına uygun ambalaj tasarımı Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Ambalaj ve tema Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav: 1.Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi
9 Ürün Ambalajı Tasarım Projesi Örnek inceleme, tasarım eskizleme Anlatım, Beyin fırtınası, Tartışma
10 Öğrencilerin gerçekleştirdikleri eskizlerin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Eskiz değerlendirme, Tartışma
11 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
13 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging: DemoGraphics : Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul: Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4