Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Tasarım 4

Dersin Kodu : GRA310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sosyal ve kültürel bir etkinlik için doğru tanıtım stratejisini ve yaklaşımını geliştirebilmesi,
Belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayabilmesi,
Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmesi,
Yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
Yaptığı tasarımı uygun araçlarla uygulama becerisini geliştirmesi,
Yaratıcı tasarımlar yapmak için öznelliğini ve özgünlüğünü ortaya koyabilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Doğru medyum için doğru yaklaşımı belirlemek; görsel iletişim tasarımında imajın gücün kavramak ve doğru kullanmak; tasarımda ve mesajı iletmede sürdürülebilirliği sağlamak.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriğini, sosyal/kültürel etkinlik için görsel kimlik tasarımı, afiş ve pano tasarımı konuları oluşturmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 Proje - 1. Takvim tasarımları hakkında bilgi verilmesi, örnek gösterimi. Araştırma Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Proje - 1. Takvim tasarımları için ön hazırlıklar Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Proje - 1. Takvim tasarımları için konsept belirleme ve eskiz çalışmaları Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
5 Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
6 Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
7 Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sunumu. Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
8 Ara Sınav: Takvim tasarımlarının teslimi Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
9 Proje - 2. Menü tasarımları hakkında bilgi verilmesi, örnek gösterimi. Araştırma Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
10 Proje - 2. Menu tasarımları için konsept belirleme ve eskiz çalışmaları Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
11 Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
12 Proje - 2’nin sonuçlandırılması ve sunumu. Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
13 Proje - 3. Basın İlanı tasarımı için verilen konu üzerinde araştırmalar yapılması Örnek uygulama incelemesi Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
14 Proje - 3. Basın İlanı tasarımı için verilen konu üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
15 Proje - 3. Çalışmaların dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Tasarım aşaması, tartışma
16/17 Final sınavı: 3’ün sonuçlandırılması ve genel değerlendirme Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  - Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 - Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 - Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Diğer Kaynaklar  - www.designobserver.com - www.smashingmagazine.com - www.posterpage.ch


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6