|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik Tasarım 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyal ve kültürel bir etkinlik için doğru tanıtım stratejisini ve yaklaşımını geliştirebilmesi, Belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayabilmesi, Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmesi, Yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi, Yaptığı tasarımı uygun araçlarla uygulama becerisini geliştirmesi, Yaratıcı tasarımlar yapmak için öznelliğini ve özgünlüğünü ortaya koyabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Doğru medyum için doğru yaklaşımı belirlemek; görsel iletişim tasarımında imajın gücün kavramak ve doğru kullanmak; tasarımda ve mesajı iletmede sürdürülebilirliği sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini, sosyal/kültürel etkinlik için görsel kimlik tasarımı, afiş ve pano tasarımı konuları oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Proje - 1. Takvim tasarımları hakkında bilgi verilmesi, örnek gösterimi. |
Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Proje - 1. Takvim tasarımları için ön hazırlıklar |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
4 |
Proje - 1. Takvim tasarımları için konsept belirleme ve eskiz çalışmaları |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
5 |
Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
6 |
Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
7 |
Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sunumu. |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: Takvim tasarımlarının teslimi |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Proje - 2. Menü tasarımları hakkında bilgi verilmesi, örnek gösterimi. |
Araştırma |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
10 |
Proje - 2. Menu tasarımları için konsept belirleme ve eskiz çalışmaları |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
11 |
Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
12 |
Proje - 2’nin sonuçlandırılması ve sunumu. |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
13 |
Proje - 3. Basın İlanı tasarımı için verilen konu üzerinde araştırmalar yapılması |
Örnek uygulama incelemesi |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
14 |
Proje - 3. Basın İlanı tasarımı için verilen konu üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
15 |
Proje - 3. Çalışmaların dijital ortamda uygulanması |
Tasarım Çalışmaları |
Tasarım aşaması, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: 3’ün sonuçlandırılması ve genel değerlendirme |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008
- Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
- Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
- www.designobserver.com
- www.smashingmagazine.com
- www.posterpage.ch
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
4 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
1 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|