|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Tasarım 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS218 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teorik ve pratik tasarım bilgilerini birlikte kullanmayı öğrenir. Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir. Çizgisel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı bilgisayar programları yardımıyla tasarımını sayısal ortama aktarabilmeyi ve sonuçlandırmayı öğrenir. Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözmeyi öğrenir. Teorik bilgi ile uygulama (pratik) bilgilerini örtüştürmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sürekli yenilenen ve gelişen teknoloji, grafik tabanlı bilgisayar programları ve çeşitli bilgisayar donanımları sayesinde grafik tasarım alanında çalışma yapmayı kolaylaştırmaktadır. Temel tasarım ve desen tekniklerini kullanarak tasarımını oluşturan öğrencinin, söz konusu yazılım ve donanımlardan yararlanarak bu tasarımı bilgisayar ortamına aktarabilmesi ve geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
•Temel çizim teknikleri
•Temel tasarım bilgisi
•Grafik tabanlı bilgisayar programlarının uygulamada kullanımı.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
2 |
İlk proje üzerine sınıf içi tartışma – beyin fırtınası. Projenin her öğrenciye göre detaylandırılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
3 |
Temel grafik tasarım bilgilerinden ve ilk dönem edinilen teknik bilgilerden yararlanarak proje için eskiz çalışmalarının yapılması. Yapılan eskizlerin tartışma ortamında değerlendirilmesi. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
4 |
Eskizlerin temel grafik tasarım bilgilerinden yararlanarak gözden geçirilmesi: Kompozisyon, renk, doku, anlamsal bütünlük, tipografi ve işlevsellik gibi konular üzerinden, sınıf içi tartışma yöntemiyle eskizlerin incelenmesi. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
5 |
Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj tabanlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
6 |
Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj amaçlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi (devam). |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
7 |
Projenin bilgisayar ortamına aktarılması kısmının sonuçlandırılması. Proje analizinin yapılması. Sınıf içi tartışma / değerlendirme çalışması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Projenin çoğaltılması çalışması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
10 |
İkinci proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
11 |
Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
12 |
Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
13 |
Üçüncü proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
14 |
Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
15 |
Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın.
Barber, B. (2007). Çizimin Sırları; İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık.
Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
3 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
5 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
2 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
2 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|