|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS205 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey; öncelikle Ortaçağ ve Rönesans dönemleri olmak üzere sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir Sanat tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğunun farkına varır Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağ´da oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bizans Sanatı, Roman Dönemi Sanatı, Gotik Sanat, Ön Rönesans, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Orta ve Kuzey Avrupa Ülkelerinde Rönesans Sanatı, Maniyerizm, Barok Sanat |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Tarihi Bilimi ve diğer bilimlerle ( tarih, sosyoloji, arkeoloji,antropoloji v.d) olan ilişkisi |
kaynak okuma
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
2 |
Orta Çağ Sanatlarına Genel Bakış, Din ve Sanat İlişkisi |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
3 |
Bizans Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, Anıtsal Duvar Resmi (fresko,mozaik), Levha Resmi (ikon,ikona) ve Minyatür |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
4 |
Avrupa´da Roman Dönemi Sanatı, Derebeylik ve Kilise Kurumunun Sanata Olan Etkileri |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
5 |
Avrupa´da Gotik Dönem Sanatı: Katedral Mimarisi, Vitray ve Heykel Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Orta Çağ´da Anadolu Sanatı: Selçuklu, Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemlerinde, Mimari, Çini, Taş ve Ahşap Bezemeleri |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Rönesans Sanatını Hazırlayan Koşullar: Hümanizm, Burjuva, Reform, Teknik Gelişmeler, Doğa Araştırmaları |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
8 |
Ara Sınav |
soru hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Ön Rönesans Sanatı: Floransa ve Siena Ekolleri |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Erken Rönesans Döneminde Resim, Heykel, Mimari |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Yüksek Rönesans: L. Da Vinci, Michelangelo, Rafaello, Tiziano |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Orta ve Kuzey Avrupa´da Rönesans Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Maniyerist Dönem Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
İtalya ve Fransa´da Barok Dönem Sanatı: Mimari, Resim, Heykel |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
İspanya´da ve Kuzey Avrupa´da Barok Dönem Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
Final |
soru hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları ,İstanbul,1982
Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman ,Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi, İstanbul
Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları, İstanbul,1981
E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü,Remzi Yayınları, İstanbul,1986
Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998
Engin AKYÜREK, Ortaçağ´dan Yeniçağ´a Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi, İstanbul
Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları. İstanbul, 1992
Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
3 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
2 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|