|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA217 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kavramları ve fikirleri sembolize edebilir, hayal ettiğini gözünde canlandırabilir ve gördüğünü ifade edebilir. Hayal ettiğini görmeden de çizebilme becerisini kazanır. Hareketli figürleri zihninde canlandırabilir. İki boyutlu yüzeye zihninde canlandırabildiği figürleri aktarabilir. Karakter yaratabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Desenin ne olduğunu, değerini, sanat ve tasarım süreçlerinde ne amaçla kullanıldığını ve desen üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama süreci ile beraber öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat ve tasarım çalışmalarının alt yapısını oluşturan desen üretiminin önemine dikkat çekerek el becerisi yaratıcılık ve görsel algıyı zorlayarak geliştirmek için tasarlanmış seminerler ve atölye çalışmaları . |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Tarihi ve Temel Sanat Eğitimi açısından desen. |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Atölye olanaklarının bilinmesi ve ders disiplinini açıklamak |
Araştırma, Gözlem |
Anlatım |
|
3 |
Desen dersiyle ilgili kuramsal bilgi ve tartışma |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
4 |
Canlı modelden akademik desen-etüd (lekesel) |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
5 |
Canlı modelden akademik desen-etüd (lekesel) |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Canlı modelden akademik desen-etüd (çizgisel) |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
7 |
Canlı modelden akademik desen-etüd (çizgisel) |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Enteriyör çizim çalışmaları. |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
10 |
Exteriyör çizim çalışmaları. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Exteriyör çizim çalışmaları. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Nesne üzerinde çizimsel çözümlemeler. |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
13 |
Nesne üzerinde çizimsel çözümlemeler. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Canlı modelden akademik desen-ayrıntı etüdleri (çizgisel-lekesel) |
Örnek İnceleme,
Uygulama,
Araştırma |
Anlatım, Gösterim, Uygulama.
|
|
15 |
Canlı modelden akademik desen-ayrıntı etüdleri (çizgisel-lekesel) |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson
Nort Light Books / ISBN-13: 978-1-58180-757-8 / ISBN-10: 1-58180-757-0
Creative Drawing / Howard J. Smagula
Brawn & Benchmark / ISBN: 0-697-14954-4
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
2 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
4 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|