Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği

Dersin Kodu : S 211

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÇAĞATAY AKYOL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Türkiye´nin genel jeolojik ve jeomorfolojik özelliklerini açıklar. 2) Türkiye´nin genel klimatolojik özelliklerini açıklar. 3) Türkiye´nin genel hidrografi özelliklerini açıklar. 4) Türkiye´nin toprak coğrafyası genel özelliklerini açıklar. 5) Türkiye genel bitki örtüsü coğrafyanın özelliklerini açıklar. 6) Türkiye faunası genel özelliklerini açıklar. 7) genel olarak Türkiye nüfusunun coğrafyanın özelliklerini açıklar. 8) Türkiye´de yerleşim coğrafyanın genel özelliklerini açıklar. 9) Türkiye´nin ekonomik coğrafyasının genel özelliklerini açıklar. 10) Fiziksel coğrafi Türkiye´nin özellikleri ve insan, ekonomik ve jeopolitik yapısına bu özelliklerin etkilerini değerlendirir. 11) Türkiye´nin jeopolitik ve jeostratejik önemini değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeryüzünü meydana getiren Fiziki ve Beşeri Coğrafya unsurlarının genel özellikleri ile bu unsurların karşılıklı etkileşimleri sonucu ortaya çıkan coğrafi olayları Türkiye Coğrafyası açısından kavratmaktır. Jeopolitik unsurlar ve potansiyelleri açısından Türkiye’yi ve ilişkilerini analiz ederek, jeopolitik ortam,uluslar arası ilişkiler ve sorunlara Türkiye’den bakış kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Türkiye´nin fiziki ve beşeri özellikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye´nin Jeolojik Özellikleri, Türkiye´nin Jeomorfolojik Özellikleri Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
2 Türkiye´nin Jeomotfolojik Özellikleri Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
3 Türkiye´nin İklimi Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
4 Türkiye´nin Hidrografik Özellikleri Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
5 Türkiye´nin Hidrografik Özellikleri Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
6 Türkiye´nin Toprakları Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
7 Türkiye´nin Bitki Örtüsü, Türkiye´de Doğal Afetler Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
8 Vize Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Türkiye´nin Nüfus Coğrafyası, Türkiye´nin Yerleşme Coğrafyası Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
10 Türkiye´de Tarım Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
11 Türkiye´de Hayvancılık, Türkiye´de Ormancılık Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
12 Türkiye´de Madenler ve Enerji Kaynakları, Türkiye´de sanayi Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
13 Türkiye´de Ulaşım, Türkiye´de Turizm, Türkiye´de Ticaret Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
14 Türkiye´nin Jeopolitiği Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
15 Türkiye´nin Jeopolitiği Ders kitabını okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, tartışma, Drama, Beyin Fırtınası
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Haritalar Bilgisayar ve Borkovizyon
 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği Cemalettin Şahin, Hayati Doğanay. Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği İbrahim Atalay
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 20 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 3
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 1
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 5
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 5
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 5
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 5
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 5
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 5
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 4
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 20 1 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4