|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA117 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fotoğraf tarihini ve gelişim sürecini karşılaştırabilir. Fotoğraf makinesi tiplerini ve özelliklerini sınıflandırabilir. Objektif tiplerini ve etkilerini, hedeflenen amaca göre kullanabilir. Alan derinliği ve hız-hareket etkisini uygulayabilir. Farklı ışık koşullarını karşılaştırarak, ışık farklılıklarından doğan sorunları çözebilir.
Stüdyo aksesuarlarını ve Stil-life masaları kullanabilir. Siyah Beyaz negatif filmlerden baskı alma işlemini gerçekleştirebilir. Dijital fotoğraf işleme yöntemlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotoğrafı temel bir anlatım aracı olarak kullanabilmek amacı ile, Temel Fotoğraf kavramlarının ve estetik kavramların öğrenilmesi. Dijital Siyah/Beyaz, renkli tekniklerle stüdyoda kurgu ve stil-life fotoğraf kompozisyon uygulamalarının yapılarak öğrencinin eğitilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin, fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerini kavraması amaçlanmaktadır. Siyah-Beyaz, karanlık oda tekniklerinin yanında, çekim tekniklerini de içine alarak, öğrencilerin konvansiyonel ve dijital fotoğrafın doğasını, fotoğrafın estetiğini ve kurgu fotoğraf mantığını benimsemesi hedef olarak belirlenmiştir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fotograf Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme. |
|
Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
|
2 |
Fotoğrafın tarihsel gelişimi. |
|
Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
|
3 |
Fotoğraf makinasının tanıtımı ve makine tipleri. |
|
Örnek fotoğraflar |
|
4 |
Diyafram ve enstantanenin anlatılması . |
|
Çeşitli objektiflerin tanıtımı ve işlevlerinin anlatımı. |
|
5 |
Objektiflerin ayrıntılı olarak tanıtılması. |
|
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
|
6 |
Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması. |
|
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
|
7 |
Renkli fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatımı. |
|
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Örnek fotoğraf çekimleri yapılması(hoca tarafından) |
|
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması.
|
|
10 |
Fotoğrafta kadraj ve 3/1 kuralının örneklerle anlatılması. |
|
Çekim yapılarak gösterilmesi. |
|
11 |
Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi.. |
|
Slayt sunum. |
|
12 |
Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. |
|
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
|
13 |
Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. |
|
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
|
14 |
Öğrencilerin çektikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. |
|
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
|
15 |
Dönem Sonu Değerlendirme |
|
Anlatım, beyin fırtınası,uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
*Dr. Özer Kanburoğlu - Temel Fotoğraf Bilgisi – İstanbul: İÜ İletişim
Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 ISBN:975-404-609-X
* Anadolu Üniversitesi Yayınları; “Temel Fotoğraf Bilgisi”, 1998.
* Mehmet Arslan Güven; Atatürk Kültür Merkezi ”Cumhuriyet Dönemi
Türk Kültürü” Ansiklopedisi, Sanat’’Fotoğraf’’ Makalesi 3.cilt, 2010
*Levent Kılıç; Fotoğraf’a Başlarken, Dost,2002, ISBN-975-298-006-6.
*Prof. Sabit Kalfagil – Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında
Kompozisyon- İstanbul:Fotografevi Yayınları. 2006 ISBN:975-98089-78
*Prof. Güler Ertan – Fotoğraf Terimleri Sözlüğü – İstanbul:AFA Yayınları
1994 ISBN:975-414-218-1
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
0 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
1 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
2 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
1 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
1 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
4 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
4 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
1 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
5 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|