|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLZOS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY GÜRSOY Prof.Dr. OSMAN TORUN Prof.Dr. ULVİYE KUMOVA Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU Prof.Dr. NAZAN KOLUMAN DARCAN Prof.Dr. SERAP GÖNCÜ KARAKÖK Prof.Dr. LADİNE ÇELİK BAYKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
literatür taraması yapmak, çalışmayı rporlamak, görsel formatta katılımcılara sunum yapabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
istatistik, biyometri ve projelendirme teknikelri dersleri |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek lisans öğrencisi bir öğretim üyesi danışmanlığında uygulama veya literatür taraması şeklinde bir çalışmayı hazırlar ve bunu görsel bir formda katılımcılara sunabilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hayvancılık alanında problem tespiti, literatür tarama, literatürün youmlaması, veri elde etme, veri toplama, veri analizi, sonuç yorumlma sonuç yazam ve raporlama ile görsel sunum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha ve derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hayvancılık alanında problem tespiti, |
Yok |
karşılıklı görüşme |
|
2 |
literatür tarama, literatürün youmlaması |
Yok |
karşılıklı görüşme |
|
3 |
veri elde etme, |
Yok |
karşılıklı görüşme |
|
4 |
kişisel çalışma |
internet ve kütüphane |
kişisel |
|
5 |
kişisel çalışma |
internet ve kütüphane |
kişisel |
|
6 |
kişisel çalışma |
internet ve kütüphane |
kişisel |
|
7 |
veri analizi, |
internet ve kütüphane |
kişisel |
|
8 |
sonuç yorumlama |
internet ve kütüphane |
kişisel |
|
9 |
Sonuç hazırlama |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
10 |
Sonuç hazırlama |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
11 |
Sonuç hazırlama |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
12 |
Ön sunum |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
13 |
Ön sunum |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
14 |
genel değerlendirme |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
15 |
genel değerlendirme |
bireysel çalışma |
karşılıklı görüşme |
|
16/17 |
Sunum |
bireysel |
karşılıklı görüşme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
hayvancılık kitapları ve hayvancılık bilim dergileri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
3 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
4 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
4 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
4 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|