Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLZOS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY GÜRSOY
Prof.Dr. OSMAN TORUN
Prof.Dr. ULVİYE KUMOVA
Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP
Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN
Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
Prof.Dr. NAZAN KOLUMAN DARCAN
Prof.Dr. SERAP GÖNCÜ KARAKÖK
Prof.Dr. LADİNE ÇELİK BAYKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : literatür taraması yapmak, çalışmayı rporlamak, görsel formatta katılımcılara sunum yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : istatistik, biyometri ve projelendirme teknikelri dersleri

Dersin Amacı : Yüksek lisans öğrencisi bir öğretim üyesi danışmanlığında uygulama veya literatür taraması şeklinde bir çalışmayı hazırlar ve bunu görsel bir formda katılımcılara sunabilmesi

Dersin İçeriği : Hayvancılık alanında problem tespiti, literatür tarama, literatürün youmlaması, veri elde etme, veri toplama, veri analizi, sonuç yorumlma sonuç yazam ve raporlama ile görsel sunum

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha ve derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hayvancılık alanında problem tespiti, Yok karşılıklı görüşme
2 literatür tarama, literatürün youmlaması Yok karşılıklı görüşme
3 veri elde etme, Yok karşılıklı görüşme
4 kişisel çalışma internet ve kütüphane kişisel
5 kişisel çalışma internet ve kütüphane kişisel
6 kişisel çalışma internet ve kütüphane kişisel
7 veri analizi, internet ve kütüphane kişisel
8 sonuç yorumlama internet ve kütüphane kişisel
9 Sonuç hazırlama bireysel çalışma karşılıklı görüşme
10 Sonuç hazırlama bireysel çalışma karşılıklı görüşme
11 Sonuç hazırlama bireysel çalışma karşılıklı görüşme
12 Ön sunum bireysel çalışma karşılıklı görüşme
13 Ön sunum bireysel çalışma karşılıklı görüşme
14 genel değerlendirme bireysel çalışma karşılıklı görüşme
15 genel değerlendirme bireysel çalışma karşılıklı görüşme
16/17 Sunum bireysel karşılıklı görüşme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  hayvancılık kitapları ve hayvancılık bilim dergileri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 3
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 4
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 4
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 4
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 4
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6