Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : MGU1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR
Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN
Doç.Dr. HİLAL İNAN
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL
Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN
Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN
Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI
Doç.Dr. ARZU UZUN
Doç.Dr. MEHMET TURAN
Prof.Dr. ÜNAL AY
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ
Prof.Dr. SERAP ÇABUK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı anabilim dalında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
İşletme biliminde edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : IIBF


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
8 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
16/17 Tez sunumu sunum sozlu sunum ve tez teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seçilen konu ile ilgili tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 4
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 4
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 4
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 4
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 4
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 5
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 5
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 4
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 34 544
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 612
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.48
Dersin AKTS Kredisi: 24