Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MGU1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Doç.Dr. HİLAL İNAN Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. MEHMET TURAN Prof.Dr. ÜNAL AY Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ Prof.Dr. SERAP ÇABUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı anabilim dalında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir İşletme biliminde edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
IIBF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
8 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
14 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
15 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
16/17 |
Tez sunumu |
sunum |
sozlu sunum ve tez teslimi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
4 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
4 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|