|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
T: BEDEN EĞİTİMİ TANIMI. SPORUN TANIMI. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN YAPILACAK ALANLARIN TANINMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
2 |
T: ATATÜRK´ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE UYGULANACAK ARAÇ GEREÇLERİ TANINMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
3 |
T: BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI, TEMEL FAYDALARI, FONKSİYONLARI. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. |
|
4 |
T: FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI. U: VÜCUT KISIMLARINA GÖRE SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. |
|
5 |
T: MOTORİK BİLGİLER. ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ KIYAFETLERİ. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİ, SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN PEKİŞTİRİLMESİ |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. |
|
6 |
T: 6-8, 10-12, 12-14 YAŞ GRUBUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
7 |
ARA SINAV |
|
|
|
8 |
T: BEDEN EĞİTİMİN FİZİKSEL, PSİKOMOTOR, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLER |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
9 |
T: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER. U: ÇEŞİTLİ ARAÇ VE GEREKÇELERLE BEDEN EĞİTİMİ UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
10 |
T: İSKELET-EKLEM-KAS SİSTEMİ. U: KENDİ VÜCUDU TANIMA VE ÖLÇÜLERİNİ ALABİLME |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
11 |
T: HAREKET SİSTEMİNİN TERİMLERİ. U: HAREKET ÇEŞİTLERİNİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
12 |
T: BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM. U: İLK YARDIM KONULARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
13 |
T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
14 |
T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
15 |
T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi. |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
3 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
1 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
3 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
1 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
1 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
1 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
3 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|