Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Spor Kültürü

Dersin Kodu : S 207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ANA MARİA OLARU GÜNSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden eğitimi ve spor kavramları anlamak.
Temel motor becerileri uygulamak.
Temel motor becerileri uygulatmak.
Motor özellikleri uygulamak.
Motor özellikleri uygulatmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden eğitimi ve spor kavramları anlayabilme. Temel motor becerileri ve motor özellikleri uygulayabilme ve uygulatabilme.

Dersin İçeriği : -BEDEN EĞİTİMİNİN FİZİKSEL GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN PSİKOMOTOR GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN ZİHİNSEL GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ-İSKELET- KAS SİSTEMİ -EKLEMLERİN HAREKET ŞEKİLLERİ -HAREKET SİSTEMİN TERİMLERİNİN AÇIKLANMASI -BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Drama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 T: BEDEN EĞİTİMİ TANIMI. SPORUN TANIMI. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN YAPILACAK ALANLARIN TANINMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
2 T: ATATÜRK´ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE UYGULANACAK ARAÇ GEREÇLERİ TANINMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
3 T: BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI, TEMEL FAYDALARI, FONKSİYONLARI. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
4 T: FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI. U: VÜCUT KISIMLARINA GÖRE SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
5 T: MOTORİK BİLGİLER. ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ KIYAFETLERİ. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİ, SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN PEKİŞTİRİLMESİ Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
6 T: 6-8, 10-12, 12-14 YAŞ GRUBUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
7 ARA SINAV
8 T: BEDEN EĞİTİMİN FİZİKSEL, PSİKOMOTOR, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLER Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
9 T: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER. U: ÇEŞİTLİ ARAÇ VE GEREKÇELERLE BEDEN EĞİTİMİ UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
10 T: İSKELET-EKLEM-KAS SİSTEMİ. U: KENDİ VÜCUDU TANIMA VE ÖLÇÜLERİNİ ALABİLME Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
11 T: HAREKET SİSTEMİNİN TERİMLERİ. U: HAREKET ÇEŞİTLERİNİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
12 T: BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM. U: İLK YARDIM KONULARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
13 T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
14 T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
15 T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ana Maria Günsel - "İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları", 2005, Ankara; Hikmet Aracı - "Okullarda beden eğitimi" 1998, Ankara; Ahmet Güneş - "Okullarda beden eğitimi ve oyun", 2001, Ankara; Hatice-Hüseyin Çamlıyer - "Çocuk hareket eğitimi ve oyun", 1999, İzmir; Arndt Loscher - "Küçük oyunlar", 1998, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 4
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 3
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 4
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 1
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 3
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 3
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 1
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 3
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3