|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Müzik |
|
Dersin Kodu |
: |
S 205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
S 20 Müzik dersini alan öğrenci; 1- Notaları ve Nota Değerlerini tanır 2- Basit bir çocuk şarkısını söyler 3- Basit bir çocuk şarkısını blokflüt ile çalar 4- Müzik ile ilgili kavram ve yöntemleri bilir 5- Çevresinde bulunan müzik etkinliklerini takip eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
S 205 Müzik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini açıklama, sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını açıklama, algılama ve beğeni düzeyini açıklama, çok yönlü bir bakışaçısıyla değerlendirmeyi, eleştirmeyi ve nitelikli müziği diğerlerinden ayırt edebilmeyi açıklama, müzikte hedeflenen davranış değişikliğini açıklama.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini , sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını , algılama ve beğeni düzeyini, çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirmeyi, eleştirmeyi ve nitelikli müziği dinlemeyi ve diğerlerinden ayırt edebilmeyi , müzikte hedeflenen davranış değişikliğini sağlar.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
müzik dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel müzik bilgileri:Nota ve ses bilgisi Şarkılarla Türkülerle Temel Müzik Eğitimi (Muammer Sun) |
notaları ve yerlerini hatırlatma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Temel müzik bilgileri: Portede notaların yerleri, blokflüt´ün tanıtımı Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım, B.Akkuş) |
notaların sürelerini ve basit vuruşları hatırlatma |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
3 |
Temel müzik bilgileri: 2/4´lük ölçü, dörtlük ve sekizlik notalarla ölçü çalışması, Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım-B.Akkuş)Gizemin Şarkıları |
basit ölçülerle ritm çalışmaları |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
4 |
Öğrenilen konuların pekiştirilmesiyle ilgili ezgi çalışması Gizemin Şarkıları (Burhan Hüseyin), Anaokulları ve Anasınıfları İçin Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek) |
çocuk şarkıların tekrarı |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
5 |
3/4´lük ölçü, noktalı sekizlik ve dörtlük notalarla ilgili ezgi çalışması Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım-B.Akkuş) 3/4´lük ölçü, noktalı sekizlik ve dörtlük |
çocuk şarkılarının tekrarı |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
6 |
Öğrenilen konuların pekiştirilmesiyle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme Gizemin Şarkıları (Burhan Hüseyin), Çocuk Şarkıları (Saip Egüz) |
kanon çalışmaları |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
7 |
Toplu çalma, söyleme ve yönetme uygulamaları, Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, |
koro çalışmaları |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
8 |
Ara Sınav (Vize) |
|
|
|
9 |
4/4´lük ölçü, dörtlük, sekizlik ve onaltılık notalar, Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım-B.Akkuş) |
koro yönetme |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
10 |
İstiklal Marşı, Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, |
solfej çalışması |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
11 |
İstiklal Marşı´nın solfeji ve sözleri, Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş |
sözlerin çalışılması |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
12 |
Si bemol sesiyle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme, Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım-B.Akkuş) |
yönetme |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
13 |
Fa diyez sesiyle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme, Blokflüt Metodu 1 (S.Yıldırım-B.Akkuş) |
ses değiştirici işaretlerin çalışılması |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
14 |
Ezgi yönetme uygulamaları , Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, |
koro çalışması |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
15 |
Ezgi yönetme uygulamaları , Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, |
koro çalışması |
Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Blokflüt Metodu 1 Selçuk Yıldırım-Besim Akkuş, 2-Gizemin Şarkıları Burhan Hüseyin 3-Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, Cinuçen Tanrıkorur 4-Şarkılarla Türkülerle Temel Müzik Eğitimi Muammer Sun 5-Anaokulları ve Anasınıfları İçin Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
10 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
3 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
3 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
4 |
8 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
10 |
1 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|