|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
S 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Çocuk edebiyatının taşıması gereken özellikleri öğrenme 2. Çocuk edebiyatında eser veren yazarları ve eserlerini tanıma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuk edebiyatı ürünlerini tanıma, çocuk edebiyatının tarihçesini, yazarlarını ve eserlerini tanıma. Çocuk edebiyatının çocuk ve çocuğun eğitimindeki önemini anlatmadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuk edebiyatının tarihini, çocuk edebiyatı ürünlerinin ve yazarlarının tanıtılması, Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken özellikler, çocuk edebiyatı ve ürünleri ile cocuk eğitimin birbiri ile ilişkisinin incelenmesidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
104, İsmail Hakkı Tonguç Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriğinin tanıtılması |
yok |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
2 |
Çocuk edebiyatının tarihçesi |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
3 |
Çocuk edebiyatı ürünlerinin neler olduğu |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
4 |
Çocuk kitaplarının yaş gruplarına göre biçim olarak taşıması gereken özellikler |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
5 |
Çocuk kitaplarının yaş gruplarına göre içerik olarak taşıması gereken özellikler |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
6 |
Çocuk kitaplarının yaş gruplarına göre içerik olarak taşıması gereken özellikler |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
7 |
Çocuk kitaplarının yaş gruplarına göre içerik olarak taşıması gereken özellikler |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
8 |
Vize sınavı |
|
|
|
9 |
Masal türünün tanıtımı ve taşıması gereken içerik özelliklerinin anlatılması |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
10 |
Masal yazarları ve ünlü masallardan örnek değerlendirmeleri |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
11 |
Hikaye türünün taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinın anlatılması |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
12 |
Hikaye yazarları ve ünlü hikayelerden örnek değerlendirmeleri |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
13 |
Roman türünün taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinin anlatılması |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
14 |
Roman yazarları ve ünlü romanlardan örnek değerlendirilmesi |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
15 |
Şiir türünün tanıtılması ve örnek şiir incelenmesi |
Konunun bir hafta önce verilmesi nedeniyle kaynak taraması yapılması |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ferhan Oğuzkan- Çocuk Edebiyatı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|