|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyaset Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyaset biliminin ortaya çıkışını ve diğer sosyal bilimler dalları ile ilişkisini açıklar. Siyaset biliminin geleneksel olarak hangi konular ile ilgilendiğini açıklar. Siyaset biliminde kullanılan temel kavramları (güç, otorite, meşruiyet, egemenlik, vatandaşlık, devlet, millet, etnisite, sınıf gibi), özellikle devleti devlet yapan ana unsurları tanımlayabilir. Ulus-devletin doğuşu ve gelişimini analiz eder. Siyasal hayatın ana aktörlerini, siyasal katılımın biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri açıklayabilir. Demokrasi ve modernleşmeyi tanımlar, demokrasi ve modernleşme arasındaki ilişkiyi kuramsal bilgi ışığında analiz edebilir. Uluslararası İlişkiler disiplininin ana kavram ve kuramlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı siyaset biliminin konusunu ve gelişimini, siyaset bilimciler tarafından kullanılan temel kavramları, yaklaşımları ve yöntemler incelemektir. Burada özellikle üzerinde durulacak kavramlar ve konular arasında siyaset, meşruiyet, iktidar, otorite, devlet ve egemenlik, millet ve milliyetçilik, siyasi kültür, siyasi katılım (partiler, çıkar grupları ve toplumsal hareketler) modernleşme ve demokrasi bulunmaktadır. Bu derste ayrıca ulus-devletin oluşumu ve küreselleşme konuları da ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
siyaset çalışmalarının temel konuları, kavramları, sorunları ve tartışmaları. siyasal hayatın temel problemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş: Siyaset Nedir? |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
2 |
Siyaset Biliminin Gelişimi ve Siyaset Biliminde Kullanılan Değişik Yaklaşımlar |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
3 |
Devlet, Millet ve Milliyetçilik |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
4 |
Siyasal Rejimler |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
5 |
Devletin Yapısı |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
6 |
Baskı Grupları, Toplumsal Hareketler ve Siyasal Partiler |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
7 |
Gelişme, Modernleşme, Demokratikleşme |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
8 |
Ara sinav |
Sinava hazirlik |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Uluslararası İlişkileri Anlamak: Terimler, Temalar ve Sorunlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
10 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar I |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
11 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar II |
Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
12 |
Küreselleşme, Küreselleşen Dünyada Sorunlar ve Uluslararası İlişkiler |
Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
13 |
11 Eylül ve Sonrası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
14 |
Genel Degerlendirme |
- |
Tartisma |
|
15 |
Genel Degerlendirme |
- |
Tartisma |
|
16/17 |
Final sinavi |
Sinava hazirlik |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tayyar Arı. 2012. Uluslararası İlişkilere Giriş. Marmara Kitap Merkezi Yayınları.
Prof.Dr. Esat Çam. 2005. Siyaset Bilimine Giriş. Der yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
0 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
0 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
0 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
0 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
0 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
5 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
0 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
5 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|