Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ Prof.Dr. TAHİR BALCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
8 |
Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
9 |
Araştırma probleminin belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
10 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
11 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
12 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
13 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
14 |
Ön çalışmanın değerlendirilmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
15 |
Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
16 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
Kaynak tarama |
Karşılaştırma ve tartıuşma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
5 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
4 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|