|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
ÖÇ - 1 : okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olacaklar
ÖÇ - 2 : okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ - 3 : sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıyabilecekler
ÖÇ - 4 : derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinecekler
ÖÇ - 5 : Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olabileceklerdir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını okul ve sınıf ortamıyla tanıştırarak, okulun yapısı, eğitim öğretim durumları, okulu meydana getiren unsurları birinci elden gözlemleme fırsatı vererek öğretmenlik uygulamalarına hazırlık yapmaktır. Bu derste ayrıca sınıf öğretmeni adaylarından okul ve sınıf atmosferini gözlemeleri istenerek, gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
2 |
Öğrencinin okuldaki bir günün gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
3 |
Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
4 |
Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
5 |
Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
6 |
Derste ne tür etkinliklerden yararlanıldığını gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
7 |
Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemleme |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
8 |
Ara Değerlendirme |
rapor hazırlama |
rapor |
|
9 |
Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
10 |
Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme
|
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
11 |
Okulun örgüt yapısını gözlemleme |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
12 |
Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını gözlemleme |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
13 |
Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
14 |
Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
15 |
Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
okuma |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu Değerlendirmesi
|
rapor hazırlama |
rapor |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
[1] Demirtaş, H. 2004; Okul Deneyimi,Anı Yayıncılık, Ankara
[2] Demircioğlu,İ.H,2010; Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
1 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 131 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|