Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
FEL1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT ASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜSTÜN ÖNGEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusunu ilgili yerli ve yabancı kaynaklar doğrultusunda raporlaştırır Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir tez çalışmasında yapılması gereken tüm aşamalar ele alınacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesinin odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez Konusu Belirleme çalışmaları |
Araştırma-inceleme |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez Konusu Belirleme çalışmaları |
Araştırma-inceleme |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür Taraması |
Araştırma-inceleme |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür Taraması |
Araştırma-inceleme |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür Taraması |
Araştırma-inceleme |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür Taraması |
Araştırma-inceleme |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür Taraması |
Araştırma-inceleme |
|
8 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Yüksek lisans tezi hakkında ara rapor hazırlanması |
Araştırma-inceleme |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
14 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
15 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
16 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi dönem raporu hazırlama |
Araştırma-inceleme |
|
17 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
18 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
19 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
20 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
21 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
22 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
23 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
24 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Yüksek lisans tezi dönem raporunu sunma |
Araştırma-inceleme |
|
25 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
26 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
27 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
28 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
29 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
30 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
31 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme |
|
32/33/34 |
Yüksek Lisans Tezini Sunma |
Yüksek lisans tez sunumunu hazırlama |
Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
2 |
İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
3 |
İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. |
4 |
|
4 |
Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir |
5 |
|
5 |
Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir |
5 |
|
6 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar |
5 |
|
7 |
Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir |
4 |
|
9 |
Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir |
5 |
|
10 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır |
5 |
|
11 |
Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir |
5 |
|
12 |
Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. |
5 |
|
13 |
Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır |
5 |
|
14 |
Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür |
4 |
|
16 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır |
3 |
|
17 |
Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. |
5 |
|
18 |
Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|