|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electrical Power Quality |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-658 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güç kalitesi problemleri, kaynakları ve etkilerini tanır Güç kalitesi standartlarını öğrenir Harmonikleri analiz eder Harmonik eleme yöntemlerini (pasif ve aktif filtreleme) öğrenir Özel Güç konseptini ve literatürde yaygın olarak kullanılan özel güç cihazlarını inceler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere güç kalitesi problemlerini, kaynaklarını ve etkilerini aktarmak, güç kalitesi standartları hakkında bilgi vermek, harmonik analizini göstermek. Özel güç kavramını ve mevcut özel güç cihazlarını tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güç kalitesi problemleri, kaynakları ve etkileri. Güç kalitesi standartları. Harmonikler, pasif ve aktif filtreleme. Harmonik analiz. Özel Güç ve Özel Güç Cihazları. STS, Aktif Güç Filtreleri, Dinamik Gerilim İyileştiricisi, UPQC. Özel Güç Parkı. Güç kalitesi izleme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Lisansüstü Eğitim Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güç kalitesi problemleri, kaynakları ve etkileri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Güç kalitesi problemleri, kaynakları ve etkileri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
Güç kalitesi standartları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
Harmonikler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
Harmonik analizi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
Pasif Filtreleme |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
Aktif Filtreleme |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
Özel Güç Konsepti |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
10 |
Özel Güç Cihazları: STS |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
11 |
Özel Güç Cihazları: Aktif Güç Filtreleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
12 |
Özel Güç Cihazları: Dinamik Gerilim İyileştiricisi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
13 |
Özel Güç Cihazları: UPQC |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
14 |
Özel Güç Parkı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
15 |
Güç kalitesi izleme |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Surajit Chattopadhyay, Madhuchhanda Mitra, Samarjit Sengupta; "Electric Power Quality"
Angelo Baggini; "Handbook of Power Quality"
Ewald Fuchs, Mohammad A. S. Masoum; "Power Quality in Power Systems and Electrical Machines"
Roger C. Dugan, Mark F. McGranaghan, Surya Santoso, H. Wayne Beaty; "Electrical Power Systems Quality" Third Edition.
Alexander Kusko, Marc Thompson; "Power Quality in Electrical Systems"
C. Sankaran; "Power Quality"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
7 |
63 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|