|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mezuniyet Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU Prof.Dr. ÖMER GEZEREL Prof.Dr. SİNAN ETİ Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. ALİ KÜDEN Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma planlama, değerlendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır Mesleki bilgi ve becerilerini yaptığı çalışmada kullanabilme becerisini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü laboratuvarları, meyveler bahçeleri, seralar, sebze ve süs bitkisi alanları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Literatür taraması yapmak |
Soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Literatür taraması yapmak |
Soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Literatür taraması ve deneme materyali hazırlığı |
Soru-cevap, tartışma, denemenin kurulması |
|
4 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Literatür taraması ve deneme materyali hazırlığı |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
5 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Deneme materyali hazırlığı |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
6 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
7 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
8 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
9 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
10 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
11 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
12 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
13 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
14 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
15 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması |
Denemenin yürütülmesi |
Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Denme sonuçlarının rapor halinde yazılması |
Yazılı rapor |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
5 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
4 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
5 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
5 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|