|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sıcak İklim Tahılları |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP452 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersi başaran öğrenciler aşağıda belirtilen bilgi ve deneyime sahip olacaktır Mısır, çeltik, darılar ve kuş yeminin dünyada ve ülkemizde insan ve hayvan beslenmesindeki önemi ve tarıma dayalı endüstrideki yerini öğrenecektir. Mısır, çeltik, darılar ve kuş yemi bitkilerinin bitkisel özelliklerini öğrenecektir Sıcak iklim tahıllarının yetiştiriciliğini öğrenecek, özel veya kamu sektöründe ilgili alanlarda ihtiyaç duyduğu bilgi donanımına ve deneyime sahip olacaktır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Mısır, çeltik, darılar ve kuşyeminin (Sorghum, Panicum, Seteria ve Phalaris); ekonomik önemi, tarihçesi ve kökeni, kültür çeşitleri ve sınıflandırılması, tane yapısı, çimlenme, kök, sap, yaprak ve çiçek gelişimi ve morfolojileri, iklim ve toprak istekleri, ekim nöbeti, organik ve yeşil gübreleme, yetiştirme teknikleri, toprak hazırlığı, ekimİ, bitki sıklığı-gübreleme, sulama, yabancı ot kontrolü, zararlı ve hastalıklarla mücadele, hasat, kurutma ve depolama, genetiği ve ıslah yöntemleri hakkında genel bilgiler kazandırmaktır
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Mısır, çeltik, darılar ve kuşyeminin (Sorghum, Panicum, Seteria ve Phalaris); ekonomik önemi, tarihçesi ve kökeni, kültür çeşitleri ve sınıflandırılması, tane yapısı, çimlenme, kök, sap, yaprak ve çiçek gelişimi ve morfolojileri, iklim ve toprak istekleri, ekim nöbeti, organik ve yeşil gübreleme, yetiştirme teknikleri, toprak hazırlığı, ekimİ, bitki sıklığı-gübreleme, sulama, yabancı ot kontrolü, zararlı ve hastalıklarla mücadele, hasat, kurutma ve depolama, genetiği ve ıslah yöntemleri hakkında genel bilgiler verilmektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, deneme alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sıcak iklim tahıllarına giriş
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Çeltiğin tarihçesi, orijini, taksonomisi, bitkisel özellikleri, kök, gövde, yaprak, çiçek yapısı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Çeltiğin ekolojisi ve adaptasyonu, çeltik çeşitleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Çeltik yetiştiriciliğinde toprak hazırlığı, tavaların yapımı, ekim yöntemleri, sulama, gübreleme |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Çeltiğin bakım işlemleri, yabancı otlarla mücadele, çeltik hastalık ve zararlıları ile mücadele, hasat ve harman işlemleri ve depolama |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Çeltiğin pirince işlenmesi, değerlendirilmesi ve çeltik ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Mısırın ekonomik önemi, tarihçesi, orijini, taksonomisi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Mısırın bitkisel özellikleri, kök, gövde, yaprak, çiçek yapısı, mısır varyeteleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Mısırın adaptasyonu, iklim ve toprak istekleri, toprak hazırlığı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Mısır çeşitleri, ekim, çapalama, sulama, gübreleme |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Mısırın hastalık ve zararlıları, yabancı ot mücadelesi, hasat ve harman işlemleri, depolama ve değerlendirilmesi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Mısırın ıslahı; heterosis, tek melez, çift melez, üçlü melez ve melez mısır tohumu üretimi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Darılar (sorghum, panicum ve seteria) ve kuş yeminin ekonomik önemi, adaptasyonu, taksonomisi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Darılar (sorghum, panicum ve seteria) ve kuş yeminin ekonomik önemi, adaptasyonu, taksonomisi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PHOELMAN, J.M., SLEPER, D.A. 1995. Breedin Field Crops. Fourth Edition. IOWA Satate University Pres./Ames
KÜN, E., 1994. Tahıllar-II. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No:1360. Ders Kitabı 394, 317 s. Ankara
Sıcak İklim Tahılları Çeltik Yetiştirme ve Islahı Prof.Dr. Ahmet Can ÜLGER Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
2 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
3 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
3 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
2 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
2 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
2 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
2 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|