Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tabancı Otlar Ve Mücadelesi

Dersin Kodu : TBP359

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki korumada yabancı ot kavramını öğrenmek
Yabancı otların zarar ve yararlarını ve biyolojilerini bilmek
Tarla kültürlerinde yabancı otlarla mücadele yöntemlerini öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı otların tanınması ile yönetiminin planlanması ve mücadelesi

Dersin İçeriği : Yabancı otların tanımı ve önemi,genel biyolojileri, zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar, tarla kültürlerinde sorun olan önemli yabancı otlar, önemleri ve bunları kontrol etmede kullanılacak farklı mücadele yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik,Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı otların tanımı, zarar ve yararları Önerilen kitap ve ders notları Görsel
2 Yabancı otların gelişme biyolojisi Önerilen kitap ve ders notları Görsel
3 Yabancı otların gelişme dönemleri ve kültür bitkileri ile kıyaslanması Önerilen kitap ve ders notları Görsel
4 Yabancı ot türlerinin teshis ve tanısında kullanılan anahtarlar herbaryum ödevi Önerilen kitap ve ders notları Görsel
5 Çukurova bölgesi´ nin önemli yabancı otları ve tarla kültür bitkilerinde verdiği zararlar Önerilen kitap ve ders notları Görsel
6 Yabancı otlarla mücadele yöntemlerine giriş ve entegra mücadele Önerilen kitap ve ders notları Görsel
7 Ara sınav Önerilen kitap ve ders notları Yazılı
8 Ekonomik zarar eşiği belirleme ve kullanma yöntemleri Önerilen kitap ve ders notları Görsel
9 Önemli yabancı otların ekonomik zarar eşikleri Önerilen kitap ve ders notları Görsel
10 Yabancı otlarla biyolojik mücadele Önerilen kitap ve ders notları Görsel
11 Yabancı otlarla fiziksel ve mekanik mücadele Önerilen kitap ve ders notları Görsel
12 Yabancı otlarla kimyasal mücadele Önerilen kitap ve ders notları Görsel
13 Herbisitler ve etki mekanizmaları Önerilen kitap ve ders notları Görsel
14 Herbisitler ve dayanıklılık Önerilen kitap ve ders notları Görsel
15 Herbisitleri kullanırkan nelere dikkat edilir ve çevrenin korunması Herbaryum ödevlerinin toplanması Önerilen kitap ve ders notları Görsel
16/17 Yarıyıl sınavı Önerilen kitap ve ders notları Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yabancı Ot Bilimine Giriş. F.NEZİHİ UYGUR, WERNER KOCH, HELMUT WALTER. J. MARGRAF VERLAG, Stuttgart/Germany, 1985
Diğer Kaynaklar  Çukurova Bölgesi Buğday-Pamuk Ekim Sistemindeki Önemli Yabancı Otların Tanımı. F.NEZİHİ UYGUR, WERNER KOCH, HELMUT WALTER, 1986-PLITS 1986/4 (1), Josef Margraf Verlag, Stuttgart, 169 pp
 Weed Science, Principles and Practices. THOMAS JK. MONACO, STEPHEN C. WELLER, FLOYD M. ASHTON, JOHN WİLEY & SONS, INC., New Tork, 2002


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 2
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 5
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 0
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 5
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 0
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 3
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 0
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4