|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tabancı Otlar Ve Mücadelesi |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP359 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki korumada yabancı ot kavramını öğrenmek Yabancı otların zarar ve yararlarını ve biyolojilerini bilmek Tarla kültürlerinde yabancı otlarla mücadele yöntemlerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otların tanınması ile yönetiminin planlanması ve mücadelesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı otların tanımı ve önemi,genel biyolojileri, zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar, tarla kültürlerinde sorun olan önemli yabancı otlar, önemleri ve bunları kontrol etmede kullanılacak farklı mücadele yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı otların tanımı, zarar ve yararları |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
2 |
Yabancı otların gelişme biyolojisi |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
3 |
Yabancı otların gelişme dönemleri ve kültür bitkileri ile kıyaslanması |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
4 |
Yabancı ot türlerinin teshis ve tanısında kullanılan anahtarlar
herbaryum ödevi |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
5 |
Çukurova bölgesi´ nin önemli yabancı otları ve tarla kültür bitkilerinde verdiği zararlar |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
6 |
Yabancı otlarla mücadele yöntemlerine giriş ve entegra mücadele |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
7 |
Ara sınav |
Önerilen kitap ve ders notları |
Yazılı |
|
8 |
Ekonomik zarar eşiği belirleme ve kullanma yöntemleri |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
9 |
Önemli yabancı otların ekonomik zarar eşikleri |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
10 |
Yabancı otlarla biyolojik mücadele |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
11 |
Yabancı otlarla fiziksel ve mekanik mücadele |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
12 |
Yabancı otlarla kimyasal mücadele |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
13 |
Herbisitler ve etki mekanizmaları |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
14 |
Herbisitler ve dayanıklılık |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
15 |
Herbisitleri kullanırkan nelere dikkat edilir ve çevrenin korunması
Herbaryum ödevlerinin toplanması |
Önerilen kitap ve ders notları |
Görsel |
|
16/17 |
Yarıyıl sınavı |
Önerilen kitap ve ders notları |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yabancı Ot Bilimine Giriş. F.NEZİHİ UYGUR, WERNER KOCH, HELMUT WALTER. J. MARGRAF VERLAG, Stuttgart/Germany, 1985
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Çukurova Bölgesi Buğday-Pamuk Ekim Sistemindeki Önemli Yabancı Otların Tanımı. F.NEZİHİ UYGUR, WERNER KOCH, HELMUT WALTER, 1986-PLITS 1986/4 (1), Josef Margraf Verlag, Stuttgart, 169 pp
Weed Science, Principles and Practices. THOMAS JK. MONACO, STEPHEN C. WELLER, FLOYD M. ASHTON, JOHN WİLEY & SONS, INC., New Tork, 2002
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
2 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
5 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
5 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
0 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|